Onderzoek voortaan thuis vanaf de bank met virtual reality-bril


Onderzoek - Onderzoeksbureau Consumatics werkt met OSQAR aan het grootste consumentenpanel dat thuis, op afstand onderzoek doet met virtual reality-brillen. Consumentenonderzoek met virtual reality wordt nog nergens ter wereld op deze manier uitgevoerd. OSQAR, onderdeel van Consumatics, is een van de meest innovatieve onderzoeksmethoden van dit moment. Ze meet het onbewuste gedrag van consumenten. “Welke wandkleur en muziek in de wachtruimte van het ziekenhuis kalmeert mensen het best?”, zegt innovation manager Thomas van Straaten van Consumatics. “En hoe kunnen we de vitrines van een lunchzaak zo inrichten dat mensen gezondere eetkeuzes maken? Met OSQAR doen we gericht onderzoek, zonder dat we ruimtes eerst moeten verbouwen om effecten te meten. We nemen 360-graden-video’s op, bewerken die om verschillende scenario’s te creëren en leggen ze voor aan het VR-consumentenpanel”, aldus Van Straaten. Begrijpelijke methode Panelleden schuiven de smartphone in de VR-bril en krijgen de 360-graden-video’s via de app voorgelegd. In beeld ‘zweven’ vragen die de panelleden thuis vanaf de bank kunnen beantwoorden. Ze hoeven dus niet naar een lab of testomgeving. “Misschien lijkt het technisch, maar dat is het niet. Deze methode is intuïtief en begrijpelijk voor mensen van alle leeftijden. Deelname kost weinig tijd”, stelt Van Straaten, bedenker van het revolutionaire concept. De VR-resultaten zijn vergelijkbaar met de uitkomsten van traditioneel onderzoek. Bron: @FoodClicks Onderzoek - Onderzoeksbureau Consumatics werkt met OSQAR aan het grootste consumentenpanel dat thuis, op afstand onderzoek doet met virtual reality-brillen. Consumentenonderzoek met virtual reality wordt nog nergens ter wereld op deze manier uitgevoerd. OSQAR, onderdeel van Consumatics, is een van de meest innovatieve onderzoeksmethoden van dit moment. Ze meet het onbewuste gedrag van consumenten. “Welke wandkleur en muziek in de wachtruimte van het ziekenhuis kalmeert mensen het best?”, zegt innovation manager Thomas van Straaten van Consumatics. “En hoe kunnen we de vitrines van een lunchzaak zo inrichten dat mensen gezondere eetkeuzes maken? Met OSQAR doen we gericht onderzoek, zonder dat we ruimtes eerst moeten verbouwen om effecten te meten. We nemen 360-graden-video’s op, bewerken die om verschillende scenario’s te creëren en leggen ze voor aan het VR-consumentenpanel”, aldus Van Straaten. Begrijpelijke methode Panelleden schuiven de smartphone in de VR-bril en krijgen de 360-graden-video’s via de app voorgelegd. In beeld ‘zweven’ vragen die de panelleden thuis vanaf de bank kunnen beantwoorden. Ze hoeven dus niet naar een lab of testomgeving. “Misschien lijkt het technisch, maar dat is het niet. Deze methode is intuïtief en begrijpelijk voor mensen van alle leeftijden. Deelname kost weinig tijd”, stelt Van Straaten, bedenker van het revolutionaire concept. De VR-resultaten zijn vergelijkbaar met de uitkomsten van traditioneel onderzoek. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid