Onderzoeker Rien de Koning vertrekt bij Foodstep


Personalia – Rien de Koning vertrekt bij Foodstep. De oorzaak is een verschil van inzicht. De Koning blijft als zelfstandig consultant verbonden aan de foodservicesector. Dit bevestigt De Koning vandaag aan @FoodClicks. “Na tien jaar te hebben gebouwd aan de afdeling onderzoek scheiden de paden zich nu. Ik ga door als zelfstandig foodservice consultant.” Volgens De Koning is het, ondanks een verschil van inzicht, de intentie om in de toekomst samen te blijven werken. “Hoe dit precies gaat verlopen is nog onduidelijk.” Gerard Sterkenburg van Foodstep geeft te kenen dat de werkzaamheden van De Koning ‘vanaf heden geleidelijk worden overgedragen binnen het Foodstep-team. “Vanaf 1 mei treedt Rien officieel uit dienst bij ons. Wij danken Rien voor zijn passie, inzet en toewijding en wensen hem alle succes toe in zijn verdere loopbaan.”  Foodstep, volgens Sterkenburg de enige partij die de Nederlandse foodservicemarkt in kaart brengt op omzet, volume en distributie, richt zich na het vertrek van De Koning nog nadrukkelijker op het hoog frequent verzamelen, verrijken, verspreiden en vertalen van harde data tot gerichte stuurinformatie binnen de gehele keten. Mogelijkheden De Koning richt zich in zijn nieuwe rol als zelfstandig foodservice consultant op het kwantificeren van mogelijkheden, routes en activiteiten in de buitenhuismarkt op het gebied van marketing en sales. De Koning: “Door te begrijpen wat de traffic is op een locatie, op welke momenten en met welke producten kunnen betere keuzes worden gemaakt en betere productmarktcombinaties worden ontwikkeld. Oftewel flip the funnel, van klantgezwicht naar klantgericht.” Het is volgens De Koning de sleutel tot de markt, ‘omdat je inspeelt op wat de klant wil’. Hij illustreert het met een voorbeeld. “Als je niet begrijpt dat de route in het tankstation verandert van rechtstreeks naar de kassa naar voor een belangrijk deel - meer dan 15 procent - rechtstreeks naar de bakery, dan zal je ook niet doorhebben waarom je zoetwarenomzet zo sterk daalt. Maar hoe kwantificeer je dergelijke kansen nu voor de shopformules? Hoe kun je erop inspelen? Daarbij help ik de partijen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid