Online verkopen stuwen omzet Ahold in Nederland


Kwartaalcijfers – De omzet van Albert Heijn Online en Bol.com steeg in het derde kwartaal met meer dan 30 procent. In totaal kwamen de omzet in het derde kwartaal in Nederland, waar Ahold ook eigenaar is van Bol.com, Etos en Gall & Gall, uit op 2,8 miljard euro, een plus van 4 procent ten opzichte van het kwartaal ervoor. Dit maakte Ahold vandaag bekend. Ahold heeft afgelopen kwartaal de omzet met 13 procent zien toenemen tot 8,44 miljard euro. Dat was vooral te danken aan de sterke Amerikaanse dollar. Maar ook op eigen kracht wist het supermarktbedrijf de opbrengsten op te voeren. In Nederland nam de vergelijkbare omzet met 4 procent toe, terwijl Ahold in de Verenigde Staten een autonome groei behaalde van 1,8 procent. De onderliggende operationele winst steeg met 12 procent tot 319 miljoen euro. De nettowinst viel met 189 miljoen euro 6 procent hoger uit dan een jaar eerder. De omzetgroei in Nederland weerspiegelt volgens Ahold positieve trends bij zowel Albert Heijn als bij webwinkels. De cijfers van 's lands grootste supermarktketen werden zoals gebruikelijk niet apart vermeld. Wel liet het bedrijf weten dat de verkoopvolumes zijn gestegen, vooral van verse producten. Ook het marktaandeel zat in de lift. In totaal kwamen de opbrengsten in Nederland, waar Ahold ook eigenaar is van Bol.com, Etos en Gall & Gall, op 2,8 miljard euro. Dat is ruim 7 procent meer dan een jaar eerder. De groei van het onderliggend bedrijfsresultaat bleef beperkt tot 1,6 procent, tot 129 miljoen euro. Dat kwam onder meer door investeringen in de onlineactiviteiten.   Bron: @FoodClicks/De Telegraaf/FD

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid