Ook Lodewyck komt met vegetarische snacks


Snacks – Het ambachtelijk snackbedrijf Lodewyck in Nieuw-Vennep is gestart met een vegetarische lijn kroketten en bitterballen. Tijdens de uitreiking van de Foodbloggers Awards liet het bedrijf de aanwezige Amsterdamse horeca kennismaken met de nieuwe producten. Lodewyck maakt op ambachtelijke manier kroketten (croquettes', zoals zij zelf schrijven, red.) en bitterballen van rund- en kalfvlees en daarnaast ook in smaakvariaties zoals kaas/rucola, spinazie, garnalen en truffels. Het merk is redelijk populair in Amsterdam en omgeving en in de wereld van soapsterren. Maar omdat met name binnen die groepen het aantal vegetariërs toeneemt, wilde het bedrijf toch eens kijken of zij niet zelf een vleesloos product zouden kunnen ontwikkelen. Na wat geëxperimenteer is er nu een 100 procent vegetarisch product ontwikkeld, dat in smaak kan wedijveren met de vleesvarianten. Belangrijk daarbij is wel de voorwaarde dat de snacks gebakken moeten worden bij de friet, omdat er anders door de besmetting, geen 100 procent vleesloos product geserveerd kan worden. Steeds meer In toenemende mate zijn vleesbedrijven, naast hun reguliere assortiment bezig met vegetarische alternatieven. Een ook horecabedrijven, die zich aanvankelijk specialiseerden in vleesproducten, serveren nu ook vleesloze producten. Zo start hamburgerketen Thrill Grill van Robert Kranenborg met plantaardige burgers van Beyond Meat en breidde hamburgerketen McDonald’s al eerder het assortiment uit met twee vegetarische kipburgers van Valess. Bron: @FoodClicks Snacks – Het ambachtelijk snackbedrijf Lodewyck in Nieuw-Vennep is gestart met een vegetarische lijn kroketten en bitterballen. Tijdens de uitreiking van de Foodbloggers Awards liet het bedrijf de aanwezige Amsterdamse horeca kennismaken met de nieuwe producten. Lodewyck maakt op ambachtelijke manier kroketten (croquettes', zoals zij zelf schrijven, red.) en bitterballen van rund- en kalfvlees en daarnaast ook in smaakvariaties zoals kaas/rucola, spinazie, garnalen en truffels. Het merk is redelijk populair in Amsterdam en omgeving en in de wereld van soapsterren. Maar omdat met name binnen die groepen het aantal vegetariërs toeneemt, wilde het bedrijf toch eens kijken of zij niet zelf een vleesloos product zouden kunnen ontwikkelen. Na wat geëxperimenteer is er nu een 100 procent vegetarisch product ontwikkeld, dat in smaak kan wedijveren met de vleesvarianten. Belangrijk daarbij is wel de voorwaarde dat de snacks gebakken moeten worden bij de friet, omdat er anders door de besmetting, geen 100 procent vleesloos product geserveerd kan worden. Steeds meer In toenemende mate zijn vleesbedrijven, naast hun reguliere assortiment bezig met vegetarische alternatieven. Een ook horecabedrijven, die zich aanvankelijk specialiseerden in vleesproducten, serveren nu ook vleesloze producten. Zo start hamburgerketen Thrill Grill van Robert Kranenborg met plantaardige burgers van Beyond Meat en breidde hamburgerketen McDonald’s al eerder het assortiment uit met twee vegetarische kipburgers van Valess. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid