Opgelet, de Nationale Week van de Croquet komt er weer aan

CampagneHet is bijna weer zo ver, van zaterdag 13 september tot en met 21 september 2014 is er weer de Nationale Week van de Croquet. Op initiatief van snackfabrikant Royaan. Tijdens de promotieweek kunnen gasten van honderden horecagelegenheden en cafetaria’s door heel Nederland tegen een speciaal actietarief genieten van een Van Dobben of Kwekkeboom croquet.

De Nationale Week van de Croquet werd in 2012 voor het eerst georganiseerd en is inmiddels een populair fenomeen in veel horecazaken en cafetaria’s. Dit jaar staat het thema ‘Goed Genieten’ centraal. Fabrikant Royaan is ervan overtuigd dat er een markt is voor smaakvolle en eerlijke producten, juist als het gaat om snacks. Rogier Snoeks, Marketing Manager van Royaan: “Goed Genieten is niet zomaar gekozen als thema van de Nationale Week van de Croquet 2014. We willen dat consumenten de snack weer ervaren als een lekkere en verantwoorde delicatesse om bewust van te genieten. Daarom proberen we zoveel mogelijk consumenten kennis te laten maken met de ambachtelijke croquetten van Kwekkeboom en Van Dobben waarin we alleen de beste en natuurlijke ingrediënten verwerken.” De croquet kost in de promotieweek slechts 1,25 euro en een broodje croquet 1,75 euro. Snoeks licht toe: “Wij zijn van mening dat frituren een vak is en dat professionals gefrituurde snacks het beste kunnen bereiden. Daarom blijven we ondernemers actief ondersteunen met promoties zoals De Nationale Week van de Croquet.”

De Nationale Week van de Croquet van Royaan volgt op het eerdere nieuws dat de snackfabrikant komt met ovensnacks onder de merknaam Kwekkeboom. Met name onder cafetaria-ondernemers zorgen deze introducties voor onrust, omdat Royaan de overnkroket ook in het retailkanaal gaat aanbieden. Dit zorgt voor een toenemende concurrentie, zo stelt vakvereniging Profri. Immers, mensen die geen friteuse thuis hebben kunnen voortaan ook kroketten thuis bereiden. Royaan is van mening dat de introductie de totale categorie laat groeien, meer mensen in aanraking brengt met een kroket, en dat cafetaria's daarvan uiteindelijk ook zullen profiteren.

Bron: FoodClicks

Auteur: Martijn Louws