Ophef over promotiecampagne 'van' Coca-Cola


Marketing – Drankenconcern Coca-Cola sponsort in België een campagne om suiker te promoten. Saillant detail, de campagne is opgezet door de Vlaamse Beroepsvereniging van Voedingsdeskundigen en Diëtisten (VBVD). De Belgische Hoge Gezondheidsraad heeft ernstige bedenkingen bij de campagne en ook niet alle diëtisten staan erachter, zo meldden Vlaamse media. Voedingsdeskundige en oud-voorzitter van de VBVD Patrick Mullie noemt het ‘ronduit belachelijk om mensen te stimuleren nog meer suiker te gaan eten’. Hij wijst op het steeds groeiende aantal kinderen en volwassenen met overgewicht. Energie De campagne wil naar eigen zeggen overbrengen dat suiker deel kan uitmaken van een gezond eetpatroon. “Een gezonde voeding en genieten zijn perfect te combineren. Suiker heeft een aangename smaak en levert energie”, zo klinkt het.   Bron: De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid