Opzegtermijnen foodboxen aan banden gelegd


Bezorging - Onder druk van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan een abonnement op een maaltijdbox voortaan binnen 2 weken worden opgezegd. De kleine lettertjes in het contracten moeten daarvoor worden aangepast. De Autoriteit Consument en Markt komt met de richtlijn na honderden klachten over verkoopmethoden en moeilijk beëindigingen van met name bezorgdienst Hello Fresh. De mogelijkheid om binnen twee weken op  te zeggen geldt echter voor alle maaltijdenbox-aanbieders. Niet alleen de maaltijdboxen zijn in korte tijd populair geworden, ook het aantal aanbieders is fors toegenomen. De ACM vindt het op basis van het aantal klachten noodzakelijk de regels duidelijker te formuleren voor de honderdduizenden Nederlanders die wekelijks een doos met verse ingrediënten laten bezorgen. Op grond van de versheid van de ingrediënten dachten veel aanbieders dat voor aanbieders van maaltijdboxen andere regels golden, maar de ACM heeft daarin nu anders besloten. Naast Hello Fresh (met circa 150.00 klanten in Nederland en België, red.) gaan ook aanbieders als Beebox, de Krat, Marley Kroon, Mathijs Maaltijdbox en Streekbox zich houden aan de bedenktijd van veertien dagen. De grotere concurrentie tussen de verschillende aanbieders zorgt er ook al voor dat er in service en informatie meer wordt geregeld. Zo stelde Hello Fresh onlangs een ‘tevredenheidmanager’ aan en wordt er in de informatievoorziening naar de consumenten ook meer verbeterd. Bron: @FoodClicks Bezorging - Onder druk van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan een abonnement op een maaltijdbox voortaan binnen 2 weken worden opgezegd. De kleine lettertjes in het contracten moeten daarvoor worden aangepast. De Autoriteit Consument en Markt komt met de richtlijn na honderden klachten over verkoopmethoden en moeilijk beëindigingen van met name bezorgdienst Hello Fresh. De mogelijkheid om binnen twee weken op  te zeggen geldt echter voor alle maaltijdenbox-aanbieders. Niet alleen de maaltijdboxen zijn in korte tijd populair geworden, ook het aantal aanbieders is fors toegenomen. De ACM vindt het op basis van het aantal klachten noodzakelijk de regels duidelijker te formuleren voor de honderdduizenden Nederlanders die wekelijks een doos met verse ingrediënten laten bezorgen. Op grond van de versheid van de ingrediënten dachten veel aanbieders dat voor aanbieders van maaltijdboxen andere regels golden, maar de ACM heeft daarin nu anders besloten. Naast Hello Fresh (met circa 150.00 klanten in Nederland en België, red.) gaan ook aanbieders als Beebox, de Krat, Marley Kroon, Mathijs Maaltijdbox en Streekbox zich houden aan de bedenktijd van veertien dagen. De grotere concurrentie tussen de verschillende aanbieders zorgt er ook al voor dat er in service en informatie meer wordt geregeld. Zo stelde Hello Fresh onlangs een ‘tevredenheidmanager’ aan en wordt er in de informatievoorziening naar de consumenten ook meer verbeterd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid