Oud-reclameman ontwikkelt Vuurbrood voor de horeca

Vuurbrood

Introductie – Een rond, gevuld en gegrild broodje. Dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Om dat goed te krijgen is oud-reclameman Cor den Boer vier jaar lang bezig geweest, om de doodeenvoudige reden omdat het nog niet bestond. Na één jaar testen is zijn Vuurbrood nu klaar voor de horeca.

Cor den Boer was medeoprichter van het reclamebureau TBWA\NEBOKO, maar zette daaronder een streep om vrij te zijn voor nieuwe, andersoortige ideeën. Eén van die ideeën was een broodje dat er ogenschijnlijk simpel en goed vormgegeven uitzag, maar ook smaakvol was  en met de mond én ogen beleefd moest kunnen worden. Het werd Vuurbrood, alleen bestond de receptuur en bereidingswijze voor een dergelijk broodproduct nog niet. Met een speciaal voor dit Vuurbrood ontwikkelde contactgrill, is het wel te bereiden en kan het nu ook in de horeca worden geïntroduceerd, laat de ontwikkelaar weten. De afgelopen periode is het Vuurbrood getest vanuit een foodtruck op festivals.

Vuurbrood is een afgesloten broodje met binnenin verschillende samenstellingen. In de loop der tijd veel verschillende varianten bedacht en getest, maar vooralsnog is gekozen voor vier varianten. Om ook de buitenkant een eigen signatuur te geven, is voor al deze varianten een apart logo ontworpen. Deze worden aan de bovenkant in het brood gebrand. Het Vuurbrood wordt diepgevroren aangeleverd.

Vlammen

"De ontwikkeling van het Vuurbrood duurde zo lang omdat er geen biologisch desembrood was dat groot genoeg was om er een Vuurbrood uit te snijden. Ook de machine om dit te doen, moest nog uitgevonden worden", zo laat De Boer weten. Het begon met speciaal ontworpen gietijzeren pannen, waarmee het brood boven een vuur gegrild kan worden. Hieruit is de naam Vuurbrood ontstaan. Voor de horeca is er inmiddels een elektrische variant met gietijzeren pannen ontwikkeld en wordt er gewerkt aan een oventoepassing.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek