‘Passie voor het horecavak vinden gasten belangrijk’


Onderzoek - In Nederland vindt maar liefst 75% het belangrijk te worden bediend door iemand met passie voor het vak. Toch is slechts 41% van mening dat Nederlands bar- en bedieningspersoneel daadwerkelijk passie laat zien tijdens het werk. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door bureau Kantar Millward Brown in opdracht van het likeurmerk ‘Licor 43’ in mei dit jaar onder 1.350 respondenten in negen landen: Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden. De cijfers van klanten staan in schril contrast met datgene wat het horecapersoneel zelf zegt over de mate van gepassioneerdheid. Maar liefst 96% van het horecapersoneel zegt gepassioneerd te zijn over zijn of haar werk. Conclusie is dan ook, horecapersoneel heeft misschien wel passie, maar laat dit nog onvoldoende zien. Een door Licor 43 geïntroduceerde internationale bartender competitie moet hierin verandering gaan brengen, In de wedstrijd The World’s Most Passionate Bartender worden bartenders van overal ter wereld getoetst op hun passie voor het vak. In Nederland is de wedstrijd al grotendeel gestrden. De winnaar van de Nederlandse competitie wordt eind september bekendgemaakt. De finale vindt plaats in week 43 in Barcelona, waar de Nederlandse finalist het opneemt tegen deelnemers uit onder andere het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Spanje en de Verenigde Staten. Bron: @FoodClicks Onderzoek - In Nederland vindt maar liefst 75% het belangrijk te worden bediend door iemand met passie voor het vak. Toch is slechts 41% van mening dat Nederlands bar- en bedieningspersoneel daadwerkelijk passie laat zien tijdens het werk. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door bureau Kantar Millward Brown in opdracht van het likeurmerk ‘Licor 43’ in mei dit jaar onder 1.350 respondenten in negen landen: Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden. De cijfers van klanten staan in schril contrast met datgene wat het horecapersoneel zelf zegt over de mate van gepassioneerdheid. Maar liefst 96% van het horecapersoneel zegt gepassioneerd te zijn over zijn of haar werk. Conclusie is dan ook, horecapersoneel heeft misschien wel passie, maar laat dit nog onvoldoende zien. Een door Licor 43 geïntroduceerde internationale bartender competitie moet hierin verandering gaan brengen, In de wedstrijd The World’s Most Passionate Bartender worden bartenders van overal ter wereld getoetst op hun passie voor het vak. In Nederland is de wedstrijd al grotendeel gestrden. De winnaar van de Nederlandse competitie wordt eind september bekendgemaakt. De finale vindt plaats in week 43 in Barcelona, waar de Nederlandse finalist het opneemt tegen deelnemers uit onder andere het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Spanje en de Verenigde Staten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid