Pepsico verlengt samenwerking UEFA Champions Leage

PepsiCo verlengt samenwerking met UEFA CL voor drie jaar

Sponsoring – PepsiCo verlengt de samenwerking met de UEFA Champions League voor drie jaar. In de praktijk betekent dit dat zes wereldmerken van PepsiCo de internationale competitie zullen ondersteunen tot en met de finale van de UEFA Champions League in 2021. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Pepsi, het handelsmerk, inclusief de merken Pepsi MAX, Lay's en Gatorade, krijgen een leidende rol in de samenwerking. Als onderdeel van de vernieuwde samenwerking hebben PepsiCo en UEFA extra doorlopende support toegezegd voor de openingsceremonie van de door Pepsi gepresenteerde finale van de UEFA Champions League.

UEFA

Sinds PepsiCo in 2015 hoofdsponsor is geworden, werkt het bedrijf samen met UEFA om voetbalfans van over de hele wereld te enthousiasmeren en dichter bij de topatleten en hun geliefde sport te brengen. Wereldwijd hebben meer dan 100 markten impactvolle campagnes uitgevoerd die de gecombineerde kracht van de UEFA Champions League en PepsiCo’s merken benutten.

Initiatief

Daarnaast blijft Lay's samenwerken met de UEFA Foundation for Children en haar inspanningen, nadat het merk vorig jaar een initiatief ondersteunde om een permanent kunstgrasveld in het vluchtelingenkamp Za'atari in Jordanië te plaatsen. Door dit initiatief kregen vluchtelingen de kans om in een veilige omgeving met uitstekende faciliteiten hun favoriete sport te beoefenen en te aanschouwen.

Bron: Pepsico/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek