Platform FoodFirst Network wil Nederland gezonder maken


Online platform – FoodFirst Network, het onafhankelijke videoplatform voor een gezondere levensstijl, wil Nederland binnen drie jaar gezonder maken. Met die missie start FFM vandaag door het online platform,  waar abonnees 24 uur per dag toegang toe hebben en zij onder begeleiding kunnen werken aan een gezondere levensstijl, een maand lang gratis open te stellen. Het FFN-netwerk, dat zichzelf presenteert als ‘Netflix voor een gezonder en vitaler leven’, is een initiatief van Jan Dekker en meesterkok en -patissier Rudolph van Veen. Zij stonden ook aan de basis van de succesvolle tv-formules Life & Cooking en 24Kitchen. Eind vorig jaar zag het platform het levenslicht en inmiddels krijgen al ruim 6000 abonnees dagelijks persoonlijke recepten, kookvideo’s en adviezen van het team van experts via on demand streaming. Aan het platform werken naast koks ook (huis)artsen, voedingsdeskundigen, diëtisten, psychologen, gezondheidswetenschappers en fitness- en yogatrainers mee, allen met één boodschap: een gezonde leefstijl is je beste medicijn. Rudolph van Veen: “Door in gesprek te gaan met wetenschappers, artsen en voedingsdeskundigen heb ook ik nieuwe inzichten gekregen over de waarde van ons eten. Naast de aandacht voor lekker koken of bakken, is het nu meer dan ooit tijd om ruimschoots aandacht te besteden aan het evenwicht tussen voeding en gezondheid. Bijna de helft van alle Nederlanders heeft overgewicht en ruim 1,2 miljoen landgenoten hebben diabetes. Bij FFN zien we voeding als het beste medicijn. Zoals Jan (Dekker, red.) altijd zegt: we moeten in Nederland van pil naar ‘smaak-pa-pil’. Daarnaast willen wij met de content op ons platform meer de focus verleggen naar preventie.” Op maat gemaakte content en reclamevrij Het platform gaat uit van individuele profielen. Een abonnee met een notenallergie krijgt alleen notenvrije recepten. Iemand met diabetes ontvangt aangepaste recepten en tips die helpen grip te krijgen op deze chronische ziekte. En ook voor mensen die willen afvallen is er een op maat gemaakt advies op het gebied van voeding en bewegen. Daarnaast is FoodFirst Network reclamevrij zonder enige banden met de voedingsindustrie. Een abonnement op FFN kost €4,99 per maand of €49,99 per jaar. Daarnaast beschikt het platform over een chatfunctie waarmee abonnees rechtstreeks vragen kunnen stellen aan het team van FFN. Bron: @FoodClicks Online platform – FoodFirst Network, het onafhankelijke videoplatform voor een gezondere levensstijl, wil Nederland binnen drie jaar gezonder maken. Met die missie start FFM vandaag door het online platform,  waar abonnees 24 uur per dag toegang toe hebben en zij onder begeleiding kunnen werken aan een gezondere levensstijl, een maand lang gratis open te stellen. Het FFN-netwerk, dat zichzelf presenteert als ‘Netflix voor een gezonder en vitaler leven’, is een initiatief van Jan Dekker en meesterkok en -patissier Rudolph van Veen. Zij stonden ook aan de basis van de succesvolle tv-formules Life & Cooking en 24Kitchen. Eind vorig jaar zag het platform het levenslicht en inmiddels krijgen al ruim 6000 abonnees dagelijks persoonlijke recepten, kookvideo’s en adviezen van het team van experts via on demand streaming. Aan het platform werken naast koks ook (huis)artsen, voedingsdeskundigen, diëtisten, psychologen, gezondheidswetenschappers en fitness- en yogatrainers mee, allen met één boodschap: een gezonde leefstijl is je beste medicijn. Rudolph van Veen: “Door in gesprek te gaan met wetenschappers, artsen en voedingsdeskundigen heb ook ik nieuwe inzichten gekregen over de waarde van ons eten. Naast de aandacht voor lekker koken of bakken, is het nu meer dan ooit tijd om ruimschoots aandacht te besteden aan het evenwicht tussen voeding en gezondheid. Bijna de helft van alle Nederlanders heeft overgewicht en ruim 1,2 miljoen landgenoten hebben diabetes. Bij FFN zien we voeding als het beste medicijn. Zoals Jan (Dekker, red.) altijd zegt: we moeten in Nederland van pil naar ‘smaak-pa-pil’. Daarnaast willen wij met de content op ons platform meer de focus verleggen naar preventie.” Op maat gemaakte content en reclamevrij Het platform gaat uit van individuele profielen. Een abonnee met een notenallergie krijgt alleen notenvrije recepten. Iemand met diabetes ontvangt aangepaste recepten en tips die helpen grip te krijgen op deze chronische ziekte. En ook voor mensen die willen afvallen is er een op maat gemaakt advies op het gebied van voeding en bewegen. Daarnaast is FoodFirst Network reclamevrij zonder enige banden met de voedingsindustrie. Een abonnement op FFN kost €4,99 per maand of €49,99 per jaar. Daarnaast beschikt het platform over een chatfunctie waarmee abonnees rechtstreeks vragen kunnen stellen aan het team van FFN. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid