Pop-up Van Streek vult La Place Maastricht in


Formulenieuws – Restaurant La Place in de V&D-vestiging in Maastricht is ingevuld door het pop-up restaurant “Van Streek”. Opvallend is dat de La Place-inboedel gewoon in gebruik is, maar dat alleen de naam is gewijzigd. Het pop-up restaurant is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Volgens medewerkers blijft het restaurant, waar voornamelijk broden, vlaaien en pizza’s van lokale aanbieders worden verkocht, in ieder geval tot augustus open. De initiatiefnemers konden de ruimte tegen een sterk gereduceerde huurprijs afnemen. Of er ook wordt betaald aan Jumbo als eigenaar van La Place voor de gebruikte koel- en presentatiemeubelen is niet bekend. Lutio is een bedrijf gericht op creatieve invulling van leegstaande panden. Eigenaar Bram Brekelmans in een persverklaring: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.” Nadine Pulles eigenaar van Groetjes uit Maastricht; “La Place was een restaurant met een heel goed concept. Door het concept te combineren met het beste uit de streek willen we het winkelend publiek deze zomer kennis laten maken met de regio. Van de koffie tot de vlaai tot de broodjes, we laten mensen graag proeven waar wij zo trots op zijn.” Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Restaurant La Place in de V&D-vestiging in Maastricht is ingevuld door het pop-up restaurant “Van Streek”. Opvallend is dat de La Place-inboedel gewoon in gebruik is, maar dat alleen de naam is gewijzigd. Het pop-up restaurant is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Volgens medewerkers blijft het restaurant, waar voornamelijk broden, vlaaien en pizza’s van lokale aanbieders worden verkocht, in ieder geval tot augustus open. De initiatiefnemers konden de ruimte tegen een sterk gereduceerde huurprijs afnemen. Of er ook wordt betaald aan Jumbo als eigenaar van La Place voor de gebruikte koel- en presentatiemeubelen is niet bekend. Lutio is een bedrijf gericht op creatieve invulling van leegstaande panden. Eigenaar Bram Brekelmans in een persverklaring: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.” Nadine Pulles eigenaar van Groetjes uit Maastricht; “La Place was een restaurant met een heel goed concept. Door het concept te combineren met het beste uit de streek willen we het winkelend publiek deze zomer kennis laten maken met de regio. Van de koffie tot de vlaai tot de broodjes, we laten mensen graag proeven waar wij zo trots op zijn.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid