Positieve horecabranche zorgt voor bijna 4 procent meer bezoekers Horecava


Beurzen - Horecava 2017, de grootste horecavakbeurs van de Benelux, heeft ruim 65.000 bezoekers getrokken, dit is 3,7 procent meer dan in 2016. De beursorganisatie spreekt dan ook van een ‘positieve stemming’ op een beurs die in het teken stond van ondernemingslust en investeringsbereidheid. Op de 61e Horecava in RAI Amsterdam presenteerden ruim 700 exposanten hun eet- en drinkwaren en services. Zij gaven volgens de beursorganisatie aan veelvuldig te zijn benaderd door bezoekers met concrete aankoopplannen. Volgens beursmanager Luuk Scholte kijken deelnemers, bezoekers en beursorganisatie dan ook tevreden terug op een succesvolle Horecava. “Het was een week waarin de positieve stemming overheerste. Aan alles is te zien dat de horeca weer groeit. Als Horecava zijn we bezig geweest om trends en ontwikkelingen tot leven te laten komen in een omgeving vol ervaringen. Ook de deelnemers kiezen steeds meer voor prachtige presentaties waarin beleving de boventoon voert. De thema’s die we op deze editie belichtten, duurzaamheid, innovatie en beleving, sloten aan bij wat er in de markt gebeurt. We ontvingen veel positieve reacties op de grotere opzet waarin de foodhal een centrale rol speelde en waarin veel nieuwe presentaties zoals het No Waste Village en een vernieuwde opzet van het InnovationLAB waren opgenomen.” Groei Duurzaamheid kwam op een aantrekkelijke en speelse manier terug op de beursvloer. In het No Waste Village kregen bezoekers tips van jonge enthousiaste start ups om verspilling tegen te gaan. Wie de toekomst wilde proeven moest vooral rondkijken op het InnovationLAB. Hier werden nieuwe ontwikkelingen in vier markten, retail & blurring, on the move, leisure en facility, doorvertaald naar horecaconcepten. Ook digitalisering en technologie speelden een belangrijke rol; augmented en virtual reality en robotisering kwamen volop aan bod. De trend van blurring was te zien in de Koffie en Brood hal. De doelstelling van de Horecava om horecasegmenten binnen on the move en retail aan zich te binden is geslaagd, met een sterke groei in foodservice retail van bijna 10% en van speciaalzaken met ruim 8%. De volgende Horecava vindt plaats van 8 tot en met 11 januari 2018. Bron: @FoodClicks Beurzen - Horecava 2017, de grootste horecavakbeurs van de Benelux, heeft ruim 65.000 bezoekers getrokken, dit is 3,7 procent meer dan in 2016. De beursorganisatie spreekt dan ook van een ‘positieve stemming’ op een beurs die in het teken stond van ondernemingslust en investeringsbereidheid. Op de 61e Horecava in RAI Amsterdam presenteerden ruim 700 exposanten hun eet- en drinkwaren en services. Zij gaven volgens de beursorganisatie aan veelvuldig te zijn benaderd door bezoekers met concrete aankoopplannen. Volgens beursmanager Luuk Scholte kijken deelnemers, bezoekers en beursorganisatie dan ook tevreden terug op een succesvolle Horecava. “Het was een week waarin de positieve stemming overheerste. Aan alles is te zien dat de horeca weer groeit. Als Horecava zijn we bezig geweest om trends en ontwikkelingen tot leven te laten komen in een omgeving vol ervaringen. Ook de deelnemers kiezen steeds meer voor prachtige presentaties waarin beleving de boventoon voert. De thema’s die we op deze editie belichtten, duurzaamheid, innovatie en beleving, sloten aan bij wat er in de markt gebeurt. We ontvingen veel positieve reacties op de grotere opzet waarin de foodhal een centrale rol speelde en waarin veel nieuwe presentaties zoals het No Waste Village en een vernieuwde opzet van het InnovationLAB waren opgenomen.” Groei Duurzaamheid kwam op een aantrekkelijke en speelse manier terug op de beursvloer. In het No Waste Village kregen bezoekers tips van jonge enthousiaste start ups om verspilling tegen te gaan. Wie de toekomst wilde proeven moest vooral rondkijken op het InnovationLAB. Hier werden nieuwe ontwikkelingen in vier markten, retail & blurring, on the move, leisure en facility, doorvertaald naar horecaconcepten. Ook digitalisering en technologie speelden een belangrijke rol; augmented en virtual reality en robotisering kwamen volop aan bod. De trend van blurring was te zien in de Koffie en Brood hal. De doelstelling van de Horecava om horecasegmenten binnen on the move en retail aan zich te binden is geslaagd, met een sterke groei in foodservice retail van bijna 10% en van speciaalzaken met ruim 8%. De volgende Horecava vindt plaats van 8 tot en met 11 januari 2018. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid