Primera groeit stevig in premium acties foodfabrikanten


Formulenieuws – Winkelketen Primera werkt steeds meer samen met foodfabrikanten om te dienen als distributienetwerk voor grootschalige premium activiteiten. Sinds Primera dit 2 jaar geleden heeft benoemd als speerpunt, zijn er in de Primera winkels ongeveer 200.000 klanten van verschillende A-merk fabrikanten geweest. Premium acties zijn spaaracties van fabrikanten waarbij hun klanten, gratis of tegen een bijbetaling, een premium af kunnen halen bij een van de Primera-vestigingen. Op dit moment lopen er acties met Optimel glazen en M&M's Most Wanted mokken. Primera biedt met ruim 450 winkels een landelijk dekkend netwerk en centrale logistiek en biedt daarmee een alternatief voor thuisbezorging. De samenwerking met de fabrikanten is voor de winkelketen lucratief omdat het profiteert van extra bijverkopen. "Door middel van onze kassabon data kunnen wij dit precies volgen, het percentage bijverkopen is vrij stabiel. De uitdaging voor ons is om dit te verhogen én van deze eenmalige klant een vaste klant te maken", aldus Gert van Doorn, commercieel directeur bij Primera. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid