Private label-beurs PLMA in RAI Amsterdam toont veel innovaties


Beurzen - De tweedaagse private label-beurs PLMA die afgelopen dinsdag en woensdag in de RAI in Amsterdam werd gehouden, liet veel nieuwe producten zien. Uit de PLMA-beurs blijkt dat Innoveren niet alleen is voorbehouden aan merkfabrikanten, hoewel die op de beurs ook ruim vertegenwoordigd waren. Een chips die qua formaat veel weg heeft van het bij kinderen zo geliefde ‘zuurmatje’ en die niet naar aardappelzetmeel smaakt, maar echt naar chips. Het was één van de opmerkelijke innovaties op de PLMA. Maar ook Zeeuwse kroepoek gemaakt van Zeeuwse garnalen, veel vegetarische, glutenvrije, biologische en e-nummervrije producten en complete maaltijden. En een nieuwe trend: groenteburgers in uiteenlopende samenstellingen en voorzien van merk of merkloos. Meer Alle aangegeven trends en ontwikkelingen waren terug te vinden in het aanbod en fors ook bij menig fabrikant. Niks geen bescheiden aantal productvarianten, maar complete assortimenten en productlijnen. Zelfs zodanig dat je als bezoeker jezelf afvraagt waarom niet veel meer van die producten in de Nederlandse schappen zijn terug te vinden. Producten die ook in andere hoeveelheden en samenstellingen allemaal beschikbaar zijn voor de  foodservicesector. Wat dat betreft is ook in private label steeds duidelijker te zien dat retail en foodservice steeds meer een eenheid gaan vormen. De foto’s geven een overzicht van een aantal opvallende productintroducties. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de PLMA en daarnaast melding van een spectaculaire introductie. Nog geen abonnee van @FoodClicks? Meld je hier aan en ontvang de uitgave maandelijks Bron: @FoodClicks Beurzen - De tweedaagse private label-beurs PLMA die afgelopen dinsdag en woensdag in de RAI in Amsterdam werd gehouden, liet veel nieuwe producten zien. Uit de PLMA-beurs blijkt dat Innoveren niet alleen is voorbehouden aan merkfabrikanten, hoewel die op de beurs ook ruim vertegenwoordigd waren. Een chips die qua formaat veel weg heeft van het bij kinderen zo geliefde ‘zuurmatje’ en die niet naar aardappelzetmeel smaakt, maar echt naar chips. Het was één van de opmerkelijke innovaties op de PLMA. Maar ook Zeeuwse kroepoek gemaakt van Zeeuwse garnalen, veel vegetarische, glutenvrije, biologische en e-nummervrije producten en complete maaltijden. En een nieuwe trend: groenteburgers in uiteenlopende samenstellingen en voorzien van merk of merkloos. Meer Alle aangegeven trends en ontwikkelingen waren terug te vinden in het aanbod en fors ook bij menig fabrikant. Niks geen bescheiden aantal productvarianten, maar complete assortimenten en productlijnen. Zelfs zodanig dat je als bezoeker jezelf afvraagt waarom niet veel meer van die producten in de Nederlandse schappen zijn terug te vinden. Producten die ook in andere hoeveelheden en samenstellingen allemaal beschikbaar zijn voor de  foodservicesector. Wat dat betreft is ook in private label steeds duidelijker te zien dat retail en foodservice steeds meer een eenheid gaan vormen. De foto’s geven een overzicht van een aantal opvallende productintroducties. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de PLMA en daarnaast melding van een spectaculaire introductie. Nog geen abonnee van @FoodClicks? Meld je hier aan en ontvang de uitgave maandelijks Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Hajé komt met eigen huismerk koffiebonen voor thuis

Restaurants – Hajé Hotels & Restaurants komt met een eigen merk koffiebonen voor consumenten. Het gaat om de koffiebonnen van de koffie die ook in de restaurants wordt geschonken. Het private label werd vrijdag door operationeel directeur Michiel van Wolferen-van Dijk van Hajé gelanceerd bij Hajé Restaurant Nieuwegein.

Lees bericht



NS Kiosk lanceert eigen sandwichlijn en narrowcasting

Reizigersshop – NS-formule Kiosk is op alle fronten hard bezig stappen te zetten. Lanceerde het bedrijf eerder deze week een eigen lijn sandwiches onder private label, later die week startte de shopformule ook met het plaatsen van digitale schermen in de winkels en in de etalages.

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid