PS in foodservice bereikt mijlpaal van 200.000 producten


Databeheer - Sinds juni 2017 bevat de database van PS in foodservice meer dan 200.000 producten. Het tweehonderdduizendste product werd toegevoegd door Van Gelder Groente & Fruit.  Deze mijlpijl is bijzonder, omdat er in 2010 nog maar 6000 producten bij PS waren geborgd. Met name de laatste jaren is daarin een sterke verandering gekomen. Dit betekent dat ook de Nederlandse foodserviceketen de afgelopen jaren een belangrijke ontwikkeling heeft doorgemaakt als het aankomt op het automatiseren en transparant maken van de productinformatiestroom. Momenteel wordt de productinformatie door meer dan 900 producenten bij PS geborgd. De groei van de database betekent dat afnemers steeds meer actuele productinformatie beschikbaar maken voor hun gasten en cliënten. Al deze productinformatie is ook gratis in te zien via het online FoodBook van PS in foodservice én rechtstreeks in de eigen apps en (reken)tools. Transparant Demis Van Kouwen, bedrijfsmanager bij Van Gelder Groente & Fruit, het bedrijf dat het 200.000ste product invoerde: ‘‘Wij borgen onze productinformatie bij PS in foodservice zodat onze afnemers in de horeca, catering en zorg ook makkelijk toegang hebben tot de informatie. Wij vinden transparantie over onze producten belangrijk en willen service bieden tot de eindgebruiker. PS in foodservice zorgt er voor dat de informatie veel verder komt dan de groothandel.’ Ook Nicole Kleuskens, directeur PS in foodservice is blij: ‘Onze droom is dat afnemers 100% van de productinformatie in hun assortiment inzichtelijk hebben. We zijn alle producenten die hier aan meewerken heel erg dankbaar.’ Bron: PS in foodservice Databeheer - Sinds juni 2017 bevat de database van PS in foodservice meer dan 200.000 producten. Het tweehonderdduizendste product werd toegevoegd door Van Gelder Groente & Fruit.  Deze mijlpijl is bijzonder, omdat er in 2010 nog maar 6000 producten bij PS waren geborgd. Met name de laatste jaren is daarin een sterke verandering gekomen. Dit betekent dat ook de Nederlandse foodserviceketen de afgelopen jaren een belangrijke ontwikkeling heeft doorgemaakt als het aankomt op het automatiseren en transparant maken van de productinformatiestroom. Momenteel wordt de productinformatie door meer dan 900 producenten bij PS geborgd. De groei van de database betekent dat afnemers steeds meer actuele productinformatie beschikbaar maken voor hun gasten en cliënten. Al deze productinformatie is ook gratis in te zien via het online FoodBook van PS in foodservice én rechtstreeks in de eigen apps en (reken)tools. Transparant Demis Van Kouwen, bedrijfsmanager bij Van Gelder Groente & Fruit, het bedrijf dat het 200.000ste product invoerde: ‘‘Wij borgen onze productinformatie bij PS in foodservice zodat onze afnemers in de horeca, catering en zorg ook makkelijk toegang hebben tot de informatie. Wij vinden transparantie over onze producten belangrijk en willen service bieden tot de eindgebruiker. PS in foodservice zorgt er voor dat de informatie veel verder komt dan de groothandel.’ Ook Nicole Kleuskens, directeur PS in foodservice is blij: ‘Onze droom is dat afnemers 100% van de productinformatie in hun assortiment inzichtelijk hebben. We zijn alle producenten die hier aan meewerken heel erg dankbaar.’ Bron: PS in foodservice

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht


PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

PS in foodservice lanceert app PS Menu Maker

Introductie  – PS in foodservice introduceert een app waarbij het voor de foodprofessional eenvoudig is om de allergene informatie up-to-date te houden. Met de PS Menu Maker-app kunnen chefs en ondernemers eenvoudig en gratis een online kaart maken en de allergeneninformatie ook makkelijk delen met personeel en gasten.

Lees bericht

Twee topchefs, Van Gelder en Rotterdams orkest vinden elkaar

Actie – Het Rotterdams Philharmonisch Orkest, de chefs Marco Somer van De Harmonie en Maaike Stift van EAT.PEASY in de Maastad hebben elkaar samen met versleverancier Van Gelder gevonden in een culinair muzikaal avontuur. Deze week zijn zij gestart met het Huiskamerrestaurant, waarbij mensen tijdens of voor het beluisteren van een concert kunnen genieten van een aantal gerechten.

Lees bericht



Foodservicebranche brengt eigen footprint in kaart

Duurzaamheid - Rob Morren, retailexpert van ABN AMRO, zei het onomwonden: ‘CO2-uitstoot wordt de nieuwe currency’. Het verminderen van de footprint bij het ene bedrijf kan als ruilmiddel worden ingezet bij de ander en op die manier help je elkaar. De door PS in foodservice georganiseerde bijeenkomst over duurzaamheid en MVO trok zo’n tachtig belangstellenden uit de foodservicewereld...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid