Realisatie World Food Center met WFC Experience in Ede stap dichterbij


Convenience - De realisatie van het World Food Center (WFC) in Ede is opnieuw dichterbij gekomen. Het Amerikaanse BRC Imagination Arts heeft maandag het plan gepresenteerd voor de WFC Experience. Hierop hebben nog meer A-merkfabrikanten hun medewerking aan de realisatie van het World Food Center toegezegd. Op de plannen voor de realisatie van het World Food Center op de voormalige kazerneterreinen in Ede, is volgens de initiatiefnemers door vele partijen enthousiast gereageerd. Naast de partners Albert Heijn, Scelta Mushrooms, DSM, Wageningen University & Research, Albron, gemeente Ede, provincie Gelderland en WFC Development, hebben nu ook FrieslandCampina, Nestlé, KeyGene en de Rabobank hun medewerking toegezegd. Parallel hieraan heeft de Provincie Gelderland deze week besloten 15 miljoen euro te reserveren voor de realisatie van het WFC. Het World Food Center moet een omgeving worden waar bedrijfsleven, consumenten, overheden en kennisinstellingen met elkaar werken om een snelgroeiende wereldbevolking te kunnen voorzien van kwalitatief hoogwaardig voedsel. Publieksattractie De WFC Experience moet de publieksattractie worden die bezoekers uit binnen- en buitenland laat zien wat de Nederlandse landbouw, wetenschap en voedingsmiddelenindustrie te bieden hebben. In WFC Experience kunnen bezoekers ervaren hoe hun voedsel wordt geproduceerd, bewerkt, getransporteerd en gegeten. Met de ontwikkeling van het WFC wordt volgens betrokken partijen in Ede 'een levendig en aantrekkelijk gebied ontwikkeld, pal naast Intercity Station Ede-Wageningen'. Het gebied is complementair aan de ontwikkeling van Wageningen Campus en moet de ambities van FoodValley en Nederland als agrofoodland versterken. Het World Food Center moet jaarlijks 350.000 bezoekers gaan trekken. Bron: @FoodClicks Convenience - De realisatie van het World Food Center (WFC) in Ede is opnieuw dichterbij gekomen. Het Amerikaanse BRC Imagination Arts heeft maandag het plan gepresenteerd voor de WFC Experience. Hierop hebben nog meer A-merkfabrikanten hun medewerking aan de realisatie van het World Food Center toegezegd. Op de plannen voor de realisatie van het World Food Center op de voormalige kazerneterreinen in Ede, is volgens de initiatiefnemers door vele partijen enthousiast gereageerd. Naast de partners Albert Heijn, Scelta Mushrooms, DSM, Wageningen University & Research, Albron, gemeente Ede, provincie Gelderland en WFC Development, hebben nu ook FrieslandCampina, Nestlé, KeyGene en de Rabobank hun medewerking toegezegd. Parallel hieraan heeft de Provincie Gelderland deze week besloten 15 miljoen euro te reserveren voor de realisatie van het WFC. Het World Food Center moet een omgeving worden waar bedrijfsleven, consumenten, overheden en kennisinstellingen met elkaar werken om een snelgroeiende wereldbevolking te kunnen voorzien van kwalitatief hoogwaardig voedsel. Publieksattractie De WFC Experience moet de publieksattractie worden die bezoekers uit binnen- en buitenland laat zien wat de Nederlandse landbouw, wetenschap en voedingsmiddelenindustrie te bieden hebben. In WFC Experience kunnen bezoekers ervaren hoe hun voedsel wordt geproduceerd, bewerkt, getransporteerd en gegeten. Met de ontwikkeling van het WFC wordt volgens betrokken partijen in Ede 'een levendig en aantrekkelijk gebied ontwikkeld, pal naast Intercity Station Ede-Wageningen'. Het gebied is complementair aan de ontwikkeling van Wageningen Campus en moet de ambities van FoodValley en Nederland als agrofoodland versterken. Het World Food Center moet jaarlijks 350.000 bezoekers gaan trekken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid