Remia lijft sauzenmerk Yil’driz in


Industrie – Remia lijft Yillys Food Concepts, het bedrijf achter merknaam Yil’driz, in. Door de overname breidt Remia het merkenportfolio verder uit en verstevigt het de sauzenpositie. Algemeen directeur Karel de Rooij van Remia is verheugd over de overname. “In vijf jaar tijd heeft Yil’driz een aandeel in de markt van fondue/barbecue-sauzen weten te realiseren van ruim 15 procent. Dat is in deze tijd en in deze markt een knappe prestatie”, aldus de Rooij. “Het assortiment wereldsauzen en culinaire mayonaises van Yil’driz omvat een groot aantal smaken, die voorheen niet verkrijgbaar waren in de retail. Ook als het gaat om smaakvariatie is Yil’driz een aanwinst voor Remia.” Bovendien maakt het merk sinds enige tijd een opmars door in foodservice. Richten Ondernemer Bram Muilwijk heeft zijn bedrijf verkocht om zich volledig te kunnen richten op de ontwikkeling van nieuwe voedingsconcepten. Muilwijk: "Ik ben meer conceptontwikkelaar en ondernemer dan iemand die op de winkel past. Ik heb er alle vertrouwen in dat Remia het marktaandeel van Yil’driz verder kan laten groeien." Remia wil de sauzen van Yil’driz blijven voeren onder de bestaande merknaam. Exotisch Yillys Food Concepts B.V. werd in 2008 opgericht door Muilwijk, die een gat in de markt zag voor vloeibare sambalsaus en Turkse knoflooksaus. Hij kreeg de smaak te pakken en breidde zijn assortiment exotische sauzen fors uit. In 2013 werden de wereldsauzen van Yil’driz bekroond met een ‘Wheel of Retail’; de belangrijkste award voor de voedingsmiddelenindustrie, die jaarlijks wordt toegekend door Nederlandse supermarktketens. Vandaag de dag zijn de wereldsauzen van Yil’driz verkrijgbaar in vrijwel alle supermarkten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid