Roompot zet stap naar luxe vakantieganger

Straks ook het topsegment Foto: Roompot

Leisure - Roompot Vakanties wil ook de rijke vakantieganger gaan bedienen. De exploitant van vakantiehuisjes in Zeeland gaat zich met Largo Villas richten op de categorie reizigers die duizenden euro's neertellen voor een weekje vakantie.

Roompot richt zich nu vooral op het lagere- en middensegment van de vakantieganger, maar wil met Largo Villas ook de mensen bereiken die een ruime luxe wensen zowel in vakantieverblijf als service. Topman Jurgen van Cutsem tegenover het ANP: ‘In het topsegment zit nog volop groei in.'

Roompot gaat optreden als bemiddelaar tussen vakantieganger en eigenaren van villa's. Het bedrijf zegt inmidels 800 villa’s in het bestand te hebben. Toch wijst het bedrijf er op dat het niet alleen gaat om verhuren. Van Cutsem: 'Je kunt ons zien als een "weddingplanner" voor vakanties. Wil de gast een butler, een chauffeur of een privékok, dan regelen wij dat. Een ballonvaart, een concert in de tuin, dat kan ook.'

Largo Villa mikt in eerste instantie op klanten in Nederland, België en Duitsland. Daarna richt bedrijf de pijlen op China en Rusland. Roompot heeft voor de nieuwe groeistrategie niet alleen de luxe vakantieganger op het oog, er wordt ook geinvesteerd in nieuwe parken aan de Zeeuwse kust. Ook verwacht het bedrijf groei te realiseren met overnames. In 2012 had het bedrijf een omzet 255 miljoen, met een gemiddelde verblijfsduur van 6,3 dag.

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek