Royaan: 15% groei met Van Dobben

Broodje Van Dobben

Industrie - Snackfabrikant Royaan (Kwekkeboom en Van Dobben) meldt een groei van 15% over de eerste twee maanden in de afzet van de nieuwe Van Dobben kroketten en bitterballen.

Volgens CEO Bart Bakker komt de groei vooral door de toenemende vraag naar producten met eerlijke ingrediënten, maar de verkoop via het supermarktkanaal zal zeker hebben bijgedragen in de groei.

Begin april introduceerde het bedrijf de nieuwe receptuur, die uitgaat van eerlijke en verse ingrediënten zoals hoogwaardig vers rundvlees, bouillon, kruiden, specerijen en roomboter, zonder kunstmatige smaakversterkers. Een stap die aanslaat bij afnemers en consumenten.

Royaan moest zich recent verdedigen tegenover de cafetariasector omdat de Kwekkeboom-kroket voortaan ook aan het supermarktkanaal werd aangeboden, terwijl die daarvoor exclusief was voor de cafetaria- en luchroombedrijven.

Royaan komt later dit jaar met meer introducties. Ook die producten gaan voldoen aan de vernieuwde receptuur.

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek