Royaan komt met ovensnacks onder merknaam Kwekkeboom


Introductie - Snackfabrikant Royaan komt onder merknaam Kwekkeboom met een nieuw assortiment ovensnacks en –hapjes. Omdat de producten voorzien zijn van een unieke gepatenteerde krokante-korst-technologie kunnen luchtvaartmaatschappijen, tankstations, evenementorganisatoren, cateraars, horeca en bioscopen volgens de fabrikant voortaan ook croquetten en bitterballen van Kwekkeboom verkopen. “Voor deze partijen was het tot op heden niet altijd mogelijk om krokante en lekkere snacks op hun locaties aan te bieden omdat ze daar niet mogen frituren of geen frituurfaciliteiten hebben. Daar komt nu dus verandering in”, meldt Royaan in een persschrijven. Royaan verwierf vorig jaar de licentierechten voor de Benelux van deze wereldwijd gepatenteerde krokante-korst-technologie. De technologie, een doorbraak volgens insiders, zal een grote impuls geven aan het aanbod bestaande snacks, maar vooral ook aan dat van nieuwe hapjes die in een oven bereid kunnen worden. “Want niet eerder was het mogelijk om in de oven een snack net zo krokant en lekker te bereiden als in een frituurpan. Bovendien behouden ze hun krokantheid in warmhoudkasten en dus kunnen aanbieders grote hoeveelheden al eerder klaarmaken. Dat biedt mogelijkheden voor verkoop van snacks, bijvoorbeeld tijdens pauzes bij films en sportwedstrijden als bezoekers in korte tijd iets te eten willen bestellen”, aldus Royaan. Reisorganisatie Corendon serveert inmiddels sinds begin juli oer-Hollandse broodjes Kwekkeboom croquet. Daarnaast testen HMS Host en bioscoop exploitant Pathé de nieuwe producten. Royaan presenteert een assortiment van zeven Kwekkeboom ovenproducten, allereerst in de foodservice markt. Daarna wordt de consumentenmarkt aangeboord. Ceo Bart Bakker van Royaan denkt met de nieuwe krokante ovensnacks en -hapjes ondernemers in foodservice grote toegevoegde waarde te kunnen bieden. “We spelen in op een efficiënte bereiding op locatie en uitbreiding van het productaanbod. Omdat er naast een stijging in verkopen ook nog eens minder derving is, verhoogt dat het rendement van hun operatie aanzienlijk. Onze ovensnacks zijn voor consumenten niet te onderscheiden van gefrituurde snacks. Dat biedt voor de foodservice industrie veel mogelijkheden om in de categorie warme snacks groei te genereren.” Strategie Anderhalf jaar geleden presenteerde snackfabrikant Royaan zijn nieuwe meerjarenstrategie ‘snacken opnieuw ontdekken’. De producent meldde toen in te zetten op de productie van snacks van premium kwaliteit, bereid met verse en eerlijke ingrediënten en ontdaan van niet functionele bestanddelen. Innovatie, co-creatie en verduurzaming van de keten samen met leveranciers en afnemers is een tweede pijler onder de strategie van het bedrijf. Ook de introductie van Kwekkeboom ovenproducten past in deze ingezette lijn. Bakker: “We willen snacken beter, gemakkelijker en lekkerder maken. Met de introductie van Kwekkeboom ovenproducten kan straks iedereen thuis of buiten de deur genieten van warme snacks van topkwaliteit”, aldus Bakker. Bron: FoodClicks 

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid