Ruim 80 procent snackbars in Nederland heeft geen werkende website


Fastservice - Het overgrote deel van de snackbars in Nederland heeft geen werkende website. Volgens Telefoonboek.nl, die dit onderzocht, is ruim 81 procent van de cafetaria’s niet via het web bereikbaar. Telefoonboek.nl onderzocht in de eigen database in totaal 16.696 bedrijven die staan genoteerd in de categorie ‘Snackbar’. Bij deze zaken werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten. URL’s zonder werkende pagina werden niet meegeteld als werkend. Bij 3159 cafetaria’s, ofwel 18,9 procent, werd een werkende website gevonden terwijl 81,1% van de onderzochte zaken, zo’n 13.537 gevallen, geen werkende website blijkt te hebben. Volgens Telefoonboek.nl wordt er soms wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren. Responsiveness Ook de online bereikbaarheid van snackbars via mobiele apparatuur laat volgens Telefoonboek.nl veel te wensen over. Van de 3159 snackbars die een website hebben, hebben er 37,9 procent een zogenaamde ‘responsiveness’ website. Dit houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt en deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar is op bijvoorbeeld laptop en smartphone. Bij 62,1 procent van de snackbars boet volgens Telefoonboek.nl de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid in als deze bekeken wordt op mobiel of tablet. Essentieel Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. kan een simpele en overzichtelijke website voor de gemiddelde snackbar een hoop opleveren. “Zeker voor bezorgende partijen is een online plaats om te bestellen essentieel. Maar ook voor de restaurants zonder bezorgdienst kan het een hoop extra klanten opleveren.” Bron: @FoodClicks Fastservice - Het overgrote deel van de snackbars in Nederland heeft geen werkende website. Volgens Telefoonboek.nl, die dit onderzocht, is ruim 81 procent van de cafetaria’s niet via het web bereikbaar. Telefoonboek.nl onderzocht in de eigen database in totaal 16.696 bedrijven die staan genoteerd in de categorie ‘Snackbar’. Bij deze zaken werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten. URL’s zonder werkende pagina werden niet meegeteld als werkend. Bij 3159 cafetaria’s, ofwel 18,9 procent, werd een werkende website gevonden terwijl 81,1% van de onderzochte zaken, zo’n 13.537 gevallen, geen werkende website blijkt te hebben. Volgens Telefoonboek.nl wordt er soms wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren. Responsiveness Ook de online bereikbaarheid van snackbars via mobiele apparatuur laat volgens Telefoonboek.nl veel te wensen over. Van de 3159 snackbars die een website hebben, hebben er 37,9 procent een zogenaamde ‘responsiveness’ website. Dit houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt en deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar is op bijvoorbeeld laptop en smartphone. Bij 62,1 procent van de snackbars boet volgens Telefoonboek.nl de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid in als deze bekeken wordt op mobiel of tablet. Essentieel Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. kan een simpele en overzichtelijke website voor de gemiddelde snackbar een hoop opleveren. “Zeker voor bezorgende partijen is een online plaats om te bestellen essentieel. Maar ook voor de restaurants zonder bezorgdienst kan het een hoop extra klanten opleveren.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid