SCOOLCOMPANY 2.0 ziet het levenslicht


Catering – Na twee jaar doorontwikkeling is het deze maand dan eindelijk zover; het concept SCOOLCOMPANY van Bram Stolk wordt in zijn volledigheid in het Krimpenerwaard College in Krimpen aan den IJssel ingezet voor 1100 leerlingen. Het betreft een totaalconcept waarbij alles draait om bewustwording en een gezonde levensstijl voor jongeren. De betaal- en registratiekaart, de zogenoemde SCOOLCard, speelt daarbij een essentiële rol. SCOOLCOMPANY werd als concept voor middelbare scholieren twee jaar geleden al geïntroduceerd op de eerste locatie door directeur Rene Bos van cateraar Bram Stolk in Capelle aan den IJssel. Het faillissement van de Rotterdamse groothandel Kruidenier, waarmee het bedrijf destijds samenwerkte, en het feit dat er nog geen overeenkomst was met een partner voor de SCOOLCard, vertraagde de volledige introductie. Nu die zaken zijn afgewikkeld en er een overeenkomst is vastgelegd met Xafax voor de SCOOLCard, is de weg vrij voor uitrol van het concept. Bram Stolk verzorgt de catering op dertig middelbare schoollocaties. Het kantineconcept SCOOLCOMPANY is meer dan een op de middelbare scholier afgestemd productaanbod in een, met steigerhout, eigentijds aangekleed jasje. Feitelijk is het concept in combinatie met de SCOOLCard een platform waar ouders, leerlingen, overheid en schoolbestuur in onderlinge afspraken zaken kunnen regelen die een bijdrage leveren aan de gezondheid en bewuste leefstijl van de leerlingen. Doel van SCOOLCOMPANY is juist om binnen de school een veilige en vertrouwde omgeving te creëren waar een leerling zich meer gewaardeerd en begrepen voelt. Een omgeving waar leerlingen een bewuste keuze kunnen maken in het voedingsaanbod, waarvoor die ook beloond wordt. Bron: @ FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid