Shell test in UK rol van ‘tankshop van de toekomst’ als retailbestemming

Volgens Shell worden tankstations steeds meer een bewuste bestemming voor de aanschaf van goede kwaliteit retailproducten

Convenience - Shell test in 400 van haar tankstations in Groot-Brittannië de rol die de tankshop van de toekomst moet gaan innemen. Volgens Shell is de komende generatie tankshops voor consumenten een bewuste retailbestemming voor broodjes, koffie, razendsnel Wifi en als afhaalpunt voor via internet bestelde producten.

Dit schrijft The Telegraph maandag. Het Nederlands-Britse olieconcern staat volgens het gezaghebbende dagblad op het punt te starten met een 18 maanden durende pilot waarin wordt bekeken hoe het Shell tankstation van de toekomst eruit ziet. Volgens Shell worden tankstations steeds meer een bewuste bestemming voor de aanschaf van goede kwaliteit retailproducten zoals koffie en broodjes, voor het gebruik van snel Wifi en als afhaalpunt voor producten die via internet zijn besteld.

Alternatief
De pilot vindt plaats op het moment dat Shell in Groot-Brittannië tests doet in het gebruik van alternatieve energiebronnen. Later dit jaar plant Shell de uitrol van elektrische hoge snelheid oplaadpunten in een doorsnede van haar 400 Britse tankstations waarin automobilisten de batterijen van hun elektrische auto tot 80pc kunnen opladen binnen 30 minuten.

Non-petrol
Daarnaast heeft Shell vergevorderde plannen om komend jaar in Londen het allereerste ‘no-petrol’ servicestation van het land te openen als onderdeel van het streven om de automobilist schonere en alternatieve energiebronnen te bieden. Het Londense tankstation moet de automobilist in plaats van de traditionele benzine en diesel vooral biologische brandstoffen, hydrogen cell refuelling (waterstof) en snelle elektrische oplaadpunten bieden. De energie voor het tankstation komt van zonne-energie via op het dak aangebrachte zonnepanelen.

Bron: The Telegraph/@FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk