Slim inspelen op circulaire economie kan hotels 37 miljoen euro opleveren


Hotels - Door over te stappen op een circulair businessmodel kan de hotelsector in Nederland 37 miljoen euro besparen. Door te investeren in de circulaire economie kunnen hotels niet alleen gasten, bedrijven, investeerders en financiers voor zich winnen en dus extra inkomsten binnenhalen, het levert ook omzet op door zich hiermee bewust van andere aanbieders te onderscheiden. Dit stelt ABN AMRO na onderzoek. Toeristen overnachten steeds vaker in een duurzaam of ‘groen’ hotel: liefst 68 procent geeft hieraan de voorkeur. Ook steeds meer bedrijven letten bij de selectie van hotels voor medewerkers op de milieu-impact. 33 procent van de bedrijven sluit hotels zonder duurzaamheidslabel zelfs uit bij overnachtingen voor medewerkers. Daarnaast neemt de concurrentie in de Nederlandse hotelsector toe, door de toename van overnachtingsmogelijkheden als Airbnb en Wimdu. Dit vraagt van hotels om méér onderscheidend vermogen, onder meer te realiseren door slim in te spelen op de circulaire economie. Onderscheidend Volgens Stef Driessen van ABN AMRO is het dan ook zaak om juist nu te investeren in onderscheid. “De hotelsector kan 37 miljoen euro besparen door op een circulair businessmodel over te stappen. Door waterbesparende douchekoppen te gebruiken kan direct 17 miljoen worden bespaard. Nog eens 20 miljoen kan worden gewonnen door een bewustere keuze in het serveren van voedsel. Door bijvoorbeeld een eigen moestuin aan te leggen, voedsel slim te hergebruiken om verspilling tegen te gaan en vlees te vervangen door groente, kunnen hotels niet alleen geld besparen, maar ook de invloed van voedsel op het milieu met minimaal een kwart verminderen.” De regering heeft zich tot doel gesteld dat Nederland in 2050 volledig circulair moet zijn en om dat te bereiken, moet ook de hotelsector maatregelen treffen. Bron: @FoodClicks Hotels - Door over te stappen op een circulair businessmodel kan de hotelsector in Nederland 37 miljoen euro besparen. Door te investeren in de circulaire economie kunnen hotels niet alleen gasten, bedrijven, investeerders en financiers voor zich winnen en dus extra inkomsten binnenhalen, het levert ook omzet op door zich hiermee bewust van andere aanbieders te onderscheiden. Dit stelt ABN AMRO na onderzoek. Toeristen overnachten steeds vaker in een duurzaam of ‘groen’ hotel: liefst 68 procent geeft hieraan de voorkeur. Ook steeds meer bedrijven letten bij de selectie van hotels voor medewerkers op de milieu-impact. 33 procent van de bedrijven sluit hotels zonder duurzaamheidslabel zelfs uit bij overnachtingen voor medewerkers. Daarnaast neemt de concurrentie in de Nederlandse hotelsector toe, door de toename van overnachtingsmogelijkheden als Airbnb en Wimdu. Dit vraagt van hotels om méér onderscheidend vermogen, onder meer te realiseren door slim in te spelen op de circulaire economie. Onderscheidend Volgens Stef Driessen van ABN AMRO is het dan ook zaak om juist nu te investeren in onderscheid. “De hotelsector kan 37 miljoen euro besparen door op een circulair businessmodel over te stappen. Door waterbesparende douchekoppen te gebruiken kan direct 17 miljoen worden bespaard. Nog eens 20 miljoen kan worden gewonnen door een bewustere keuze in het serveren van voedsel. Door bijvoorbeeld een eigen moestuin aan te leggen, voedsel slim te hergebruiken om verspilling tegen te gaan en vlees te vervangen door groente, kunnen hotels niet alleen geld besparen, maar ook de invloed van voedsel op het milieu met minimaal een kwart verminderen.” De regering heeft zich tot doel gesteld dat Nederland in 2050 volledig circulair moet zijn en om dat te bereiken, moet ook de hotelsector maatregelen treffen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid