Smaakvoller eten belangrijker in bedrijfsrestaurant


Catering - De markt van bedrijfscatering groeit weer, maar verandert ook. Met patronen die sneller wijzigen en meer met elkaar verbonden zijn, meldt Foodstep in het Nationaal Catering Onderzoek. Ruim 12.500 consumenten zijn geïnterviewd. Daarnaast liggen diepteinterviews met cateraars, groothandels en opdrachtgevers waaronder de Rijksoverheid en Google ten grondslag aan het net verschenen cateringonderzoek. En wat blijkt? De Millennials – een veeleisende, zelfbewuste generatie die de komende jaren volledig instroomt in het bedrijfsleven – gaan zorgen voor flinke verschuivingen in de cateringwereld. Zij willen meer variatie (onder meer bio, vega, internationaal) en smaakvoller eten, meldt Foodstep. Het is de generatie die wereldreizen maakt en daarmee ook weet hoe het eten daar smaakt en dit ook thuis wil proeven. Zij wensen geen anoniem bulkvoedsel maar eten en drinken met een identiteit. Denk daarbij aan streek-, ambachtelijke en biologische producten. Het gevolg van de opkomst van dergelijke voeding wordt de transparantie groter en de afstand tussen de producent en de consument kleiner, concludeert men. Bovendien leidt deze ontwikkeling tot hernieuwde aandacht voor smaak en de waarde van de voeding. Om deze beweging de komende jaren ‘aan te jagen’ zal het aanbod nog gezonder, gevarieerder, transparanter en eerlijker moeten worden. Naast thema’s als gezondheid, vitaliteit en de Millenials beschrijft het Nationaal Catering Onderzoek (NCO) veranderingen in de keten, de invloed (nu en toekomst) van het nieuwe werken, schetst het de rol van het bedrijfsrestaurant in de toekomst en geeft het cijfermatige inzichten in omzetontwikkelingen, product (combinatie) aankopen en nog veel meer. Ook onderscheidt het onderzoek de cateraars die het erg goed doen. “Als we de verschillende cateraars vergelijken, slaat de aanpak van Hutten Catering het beste aan. Deze cateraar staat met afstand bovenaan op de ladder van de Net Promotor Score. Hutten weet haar gast te raken en verbondenheid te creëren. Voor Hutten draait het erom van betekenis te zijn", aldus het NCO. Bron: @FoodClicks  

Catering - De markt van bedrijfscatering groeit weer, maar verandert ook. Met patronen die sneller wijzigen en meer met elkaar verbonden zijn, meldt Foodstep in het Nationaal Catering Onderzoek. Ruim 12.500 consumenten zijn geïnterviewd. Daarnaast liggen diepteinterviews met cateraars, groothandels en opdrachtgevers waaronder de Rijksoverheid en Google ten grondslag aan het net verschenen cateringonderzoek. En wat blijkt? De Millennials – een veeleisende, zelfbewuste generatie die de komende jaren volledig instroomt in het bedrijfsleven – gaan zorgen voor flinke verschuivingen in de cateringwereld. Zij willen meer variatie (onder meer bio, vega, internationaal) en smaakvoller eten, meldt Foodstep. Het is de generatie die wereldreizen maakt en daarmee ook weet hoe het eten daar smaakt en dit ook thuis wil proeven. Zij wensen geen anoniem bulkvoedsel maar eten en drinken met een identiteit. Denk daarbij aan streek-, ambachtelijke en biologische producten. Het gevolg van de opkomst van dergelijke voeding wordt de transparantie groter en de afstand tussen de producent en de consument kleiner, concludeert men. Bovendien leidt deze ontwikkeling tot hernieuwde aandacht voor smaak en de waarde van de voeding. Om deze beweging de komende jaren ‘aan te jagen’ zal het aanbod nog gezonder, gevarieerder, transparanter en eerlijker moeten worden. Naast thema’s als gezondheid, vitaliteit en de Millenials beschrijft het Nationaal Catering Onderzoek (NCO) veranderingen in de keten, de invloed (nu en toekomst) van het nieuwe werken, schetst het de rol van het bedrijfsrestaurant in de toekomst en geeft het cijfermatige inzichten in omzetontwikkelingen, product (combinatie) aankopen en nog veel meer. Ook onderscheidt het onderzoek de cateraars die het erg goed doen. “Als we de verschillende cateraars vergelijken, slaat de aanpak van Hutten Catering het beste aan. Deze cateraar staat met afstand bovenaan op de ladder van de Net Promotor Score. Hutten weet haar gast te raken en verbondenheid te creëren. Voor Hutten draait het erom van betekenis te zijn", aldus het NCO. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid