Smullers komt deze maand met kebabsoufflé
Innovatie – Smullers introduceert deze maand de kebabsoufflé. De introductie past in de traditie van bijzondere producten waarmee de snackbarformule op treinstations de doelgroep bedient. De kebabsoufflé werd deze week tijdens een professie door gasten voor het eerst beoordeeld. De reacties daar waren in ieder geval zeer lovend. De vulling van de kebabsoufflé is gemaakt van, hoe kan het ook anders, gekruid vlees en een klein beetje kaas. “Dat laatste maakt ‘m extra smeuïg”, vertelt Quentin van der Pan, Format marketeer Smullers & Starbucks bij NS Stations, tijdens een proefsessie die de snackbarformule met gasten hield deze week. De kebabsoufflé wordt, waar de gast daar om vraagt, geserveerd met knoflooksaus en kan ook worden besteld op een broodje. “In de automatiek bij onze vestigingen wordt die zonder de knoflooksaus gepresenteerd, daarvoor moet de gast altijd even naar de counter lopen. Waarom dat is? In de automatiek wordt de knoflooksaus warm en dat beïnvloed de smaak van de saus. Die wordt echt minder lekker bleek uit tests”, aldus Van der Pan. Hij verwacht dat de kebabsoufflé een hit wordt. “Alleen de reactie hier al tijdens de proefsessie met een aantal van onze vaste gasten, echte heavy users, sterken mij hierin. Ze zijn dolenthousiast.” Het idee voor de kebabsoufflé was afkomstig van een collega van Van der Pan. “Na een avondje stappen eet iedereen weleens een broodje kebab, hij dacht, waarom kunnen we daar geen snack van maken. Samen met Swinkels uit Cuijk hebben we het ontwikkeld.” In-out producten De Booster, een vierkante frikandel met taurine, de werkzame stof van energiedrankjes, een babi pangang kroket en nu dus de kebabsoufflé. Het mag duidelijk zijn, Smullers verrast gasten graag en vaak met zogenoemde in-out producten, snacks die tijdelijk in het assortiment worden gepresenteerd. Deze producten worden in veel gevallen voordat ze in het assortiment worden opgenomen voorgelegd aan gasten tijdens zogenoemde tastings, zoals deze week in het proeflokaal van NS Stations op Utrecht Centraal. Lees meer over de tasting van Smullers met tal van vernieuwende producten in de september-editie van @FoodClicks. Een gratis digitaal abonnement aanvragen kan hier. Bron: @FoodClicks
Innovatie – Smullers introduceert deze maand de kebabsoufflé. De introductie past in de traditie van bijzondere producten waarmee de snackbarformule op treinstations de doelgroep bedient. De kebabsoufflé werd deze week tijdens een professie door gasten voor het eerst beoordeeld. De reacties daar waren in ieder geval zeer lovend. De vulling van de kebabsoufflé is gemaakt van, hoe kan het ook anders, gekruid vlees en een klein beetje kaas. “Dat laatste maakt ‘m extra smeuïg”, vertelt Quentin van der Pan, Format marketeer Smullers & Starbucks bij NS Stations, tijdens een proefsessie die de snackbarformule met gasten hield deze week. De kebabsoufflé wordt, waar de gast daar om vraagt, geserveerd met knoflooksaus en kan ook worden besteld op een broodje. “In de automatiek bij onze vestigingen wordt die zonder de knoflooksaus gepresenteerd, daarvoor moet de gast altijd even naar de counter lopen. Waarom dat is? In de automatiek wordt de knoflooksaus warm en dat beïnvloed de smaak van de saus. Die wordt echt minder lekker bleek uit tests”, aldus Van der Pan. Hij verwacht dat de kebabsoufflé een hit wordt. “Alleen de reactie hier al tijdens de proefsessie met een aantal van onze vaste gasten, echte heavy users, sterken mij hierin. Ze zijn dolenthousiast.” Het idee voor de kebabsoufflé was afkomstig van een collega van Van der Pan. “Na een avondje stappen eet iedereen weleens een broodje kebab, hij dacht, waarom kunnen we daar geen snack van maken. Samen met Swinkels uit Cuijk hebben we het ontwikkeld.” In-out producten De Booster, een vierkante frikandel met taurine, de werkzame stof van energiedrankjes, een babi pangang kroket en nu dus de kebabsoufflé. Het mag duidelijk zijn, Smullers verrast gasten graag en vaak met zogenoemde in-out producten, snacks die tijdelijk in het assortiment worden gepresenteerd. Deze producten worden in veel gevallen voordat ze in het assortiment worden opgenomen voorgelegd aan gasten tijdens zogenoemde tastings, zoals deze week in het proeflokaal van NS Stations op Utrecht Centraal. Lees meer over de tasting van Smullers met tal van vernieuwende producten in de september-editie van @FoodClicks. Een gratis digitaal abonnement aanvragen kan hier. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Prijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtOmzet cafetaria’s in maand oktober 2,4% lager
Analyse - In oktober is de omzet met 2,4% teruggelopen ten opzichte van de omzet in september. Vooral de kassatransacties hebben hieraan bijgedragen met een daling van 5,6%, terwijl de online transacties weer zijn gegroeid met 7,3%.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees berichtNederlandse cafetariasector groeit tot mei met 11%
Cafetaria – De Nederlandse cafetariasector is tot en met mei dit jaar met 11 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit kassadata van NTF op basis van 360 cafetaria’s, die gezamenlijk zo’n 20 procent marktaandeel hebben in de cafetariamarkt van zowel de verkopen offline als online.
Lees bericht