Spaanse wijn is rood of wit, maar nu ook… blauw


Wijn - Het Spaanse Marqués de Alcantara zorgt voor een revolutie in de wijnwereld met de introductie van de eerste échte blauwe wijn. Vino Azul, dat een hit is op Ibiza en op dit moment wordt geschonken op vijf Nederlandse horecalocaties, is gemaakt van 100% chardonnay druiven. Vino Azul dankt zijn frisse blauwe kleur aan anthocyanen, natuurlijke kleurstoffen die als blauwe pigment voorkomt in de schil van rode druiven. Anthocyanen worden op grote schaal gebruikt als natuurlijke kleurstof en gelden bovendien als anti-oxidanten. Deze stof, die geen invloed heeft op de smaak, wordt gemengd met de chardonnay druiven om zo de blauwe kleur te krijgen van Vino Azul. De wijn is door z’n opvallende blauwe kleur een drank waarmee je gezien wilt worden en daarom geschikt voor horecalocaties, op het terras en in strandpaviljoens. Verhaal Ondernemers die Vino Azul schenken krijgen vooral positieve reacties over het verhaal van de wijn. De wijn valt op en wekt de nieuwsgierigheid. Doordat de wijn in eerste instantie wat uitleg behoeft, geeft hen dat een ingang tot een gesprek met hun gasten. Dit bevordert het klantcontact, maar ook de mogelijkheden tot up-selling. De smaak van de wijn kan worden omschreven als ‘koel en zacht met volle een textuur en fruitige nasmaak’. De neus is expressief met fruitige aroma’s van mango, perzikschil en appel. De wijn wordt aanbevolen bij witte vis, zeevruchten, gegrild wit vlees en varkensvlees of gewoon als aperitief. Vino Azul komt van het wijnhuis Marqués de Alcantara in het Spaanse Almería, 400 kilometer ten zuiden van Madrid. Bron: @FoodClicks Wijn - Het Spaanse Marqués de Alcantara zorgt voor een revolutie in de wijnwereld met de introductie van de eerste échte blauwe wijn. Vino Azul, dat een hit is op Ibiza en op dit moment wordt geschonken op vijf Nederlandse horecalocaties, is gemaakt van 100% chardonnay druiven. Vino Azul dankt zijn frisse blauwe kleur aan anthocyanen, natuurlijke kleurstoffen die als blauwe pigment voorkomt in de schil van rode druiven. Anthocyanen worden op grote schaal gebruikt als natuurlijke kleurstof en gelden bovendien als anti-oxidanten. Deze stof, die geen invloed heeft op de smaak, wordt gemengd met de chardonnay druiven om zo de blauwe kleur te krijgen van Vino Azul. De wijn is door z’n opvallende blauwe kleur een drank waarmee je gezien wilt worden en daarom geschikt voor horecalocaties, op het terras en in strandpaviljoens. Verhaal Ondernemers die Vino Azul schenken krijgen vooral positieve reacties over het verhaal van de wijn. De wijn valt op en wekt de nieuwsgierigheid. Doordat de wijn in eerste instantie wat uitleg behoeft, geeft hen dat een ingang tot een gesprek met hun gasten. Dit bevordert het klantcontact, maar ook de mogelijkheden tot up-selling. De smaak van de wijn kan worden omschreven als ‘koel en zacht met volle een textuur en fruitige nasmaak’. De neus is expressief met fruitige aroma’s van mango, perzikschil en appel. De wijn wordt aanbevolen bij witte vis, zeevruchten, gegrild wit vlees en varkensvlees of gewoon als aperitief. Vino Azul komt van het wijnhuis Marqués de Alcantara in het Spaanse Almería, 400 kilometer ten zuiden van Madrid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid