Starbucks en Danone gaan yoghurt verkopen


Samenwerkingen - Starbucks en Danone gaan een samenwerking aan. Onder de naam Evolution Fresh gaan de koffie- en de zuivelmaker yoghurt verkopen. De partijen hebben een overeenkomst gesloten voor de verkoop en marketing van yoghurtsnacks, die de naam van beide bedrijven zullen dragen. Vanaf 2015 moeten de producten ook in de supermarkten liggen. Starbucks-topman Howard Schultz heeft al langer de wens om meer gezonde producten te verkopen. De toevoeging van yoghurt  aan het assortiment voldoet aan deze filosofie. Ook de retail ligt al langer in het vizier van de koffieketen. Sap, ijs en koffie zijn al in de schappen te vinden. De yoghurt, waarvan de volledige naam Evolution Fresh, Inspired by Danone luidt, is volgens de ceo een goede aanvulling. Welke financiële details er met de samenwerking gemoeid zijn maken de bedrijven niet bekend. Bron: FoodClicks/Nu.nl 

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid