Studenten winnen ‘Bunzl Packaton’ met to-go-verpakking voor appelflappen


Innovatie - Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch organiseerden begin deze week gezamenlijk de ‘Bunzl Packaton’. 19 studenten van de opleiding Food Design & Innovation kregen één schooldag de tijd om een nieuw duurzaam verpakkingsconcept te ontwikkelen voor appelflappen, gebak of een broodje to-go. Naast duurzaamheid vormde gemak en het reduceren van volume de drie criteria waarop de Annelies Clements (Sales Manager Bunzl) en Robin Blokland (Marketeer Bunzl) de verpakkingsideeën  beoordeelden. Fieneke van Zuijlen en Janna van den Elzen werden de winnaar van Bunzl Packaton 2018 met de appelflapverpakking. Het verassende design, het reduceren van plastic en de presentatiemogelijkheden van het concept gaven bij die toekenning de doorslag Langdurige samenwerking De samenwerking tussen HAS Hogeschool Den Bosch en Bunzl Retail & Industry is gestart in 2007. Naast sponsoring van de HAS Food Experience schrijft Bunzl jaarlijks een opdracht uit aan de studenten van de opleiding Food Design & Innovation met als doel de creativiteit van de studenten te combineren met de praktijkkennis van de juryleden en zo een concept te ontwikkelen dat niet alleen origineel is, maar ook realiseerbaar. Bron: Bunzl/@FoodClicks Innovatie - Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch organiseerden begin deze week gezamenlijk de ‘Bunzl Packaton’. 19 studenten van de opleiding Food Design & Innovation kregen één schooldag de tijd om een nieuw duurzaam verpakkingsconcept te ontwikkelen voor appelflappen, gebak of een broodje to-go. Naast duurzaamheid vormde gemak en het reduceren van volume de drie criteria waarop de Annelies Clements (Sales Manager Bunzl) en Robin Blokland (Marketeer Bunzl) de verpakkingsideeën  beoordeelden. Fieneke van Zuijlen en Janna van den Elzen werden de winnaar van Bunzl Packaton 2018 met de appelflapverpakking. Het verassende design, het reduceren van plastic en de presentatiemogelijkheden van het concept gaven bij die toekenning de doorslag Langdurige samenwerking De samenwerking tussen HAS Hogeschool Den Bosch en Bunzl Retail & Industry is gestart in 2007. Naast sponsoring van de HAS Food Experience schrijft Bunzl jaarlijks een opdracht uit aan de studenten van de opleiding Food Design & Innovation met als doel de creativiteit van de studenten te combineren met de praktijkkennis van de juryleden en zo een concept te ontwikkelen dat niet alleen origineel is, maar ook realiseerbaar. Bron: Bunzl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




HAS Hogeschool verandert naam in HAS green academy

Opleiding – Has Hogeschool bestaat 75 jaar en past de naam aan van de opleiding in HAS green academy. Als gevolg hiervan wordt ook de huisstijl veranderd. HAS green academy wil met de nieuwe naam bevestigen dat de opleiding zich steeds verder ontwikkelt naar expertisecentrum voor agro, food en leefomgeving in Zuid-Nederland.

Lees bericht

Landelijke ZERO Food Waste Challenge van start

Voedselverspilling - HAS Hogeschool houdt samen met Aeres Hogeschool, Hogeschool Inholland, Fontys Hogescholen, Food Valley Circulair, Stichting Jong Leren Eten, Stichting Samen Tegen Voedselverspilling en Rabobank de eerste landelijke ZERO Food Waste Challenge. De challenge start op 13 september.

Lees bericht


Bunzl neemt AFL Groep BV over

Overname - Bunzl, de internationale, beursgenoteerde totaalleverancier van niet-handelsgoederen, voegt wederom een bedrijf toe aan het Nederlandse portfolio. Per 21 juli 2022 is AFL Groep BV, beter bekend als Logistiekconcurrent in Nederland en Logistiekdirect in België, onderdeel van Bunzl. Met deze overname verstevigt Bunzl de huidige positie in de industriële markt voor verbruiksartikelen in magazijn en logistiek.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid