Studenten winnen ‘Bunzl Packaton’ met to-go-verpakking voor appelflappen
Innovatie - Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch organiseerden begin deze week gezamenlijk de ‘Bunzl Packaton’. 19 studenten van de opleiding Food Design & Innovation kregen één schooldag de tijd om een nieuw duurzaam verpakkingsconcept te ontwikkelen voor appelflappen, gebak of een broodje to-go. Naast duurzaamheid vormde gemak en het reduceren van volume de drie criteria waarop de Annelies Clements (Sales Manager Bunzl) en Robin Blokland (Marketeer Bunzl) de verpakkingsideeën beoordeelden. Fieneke van Zuijlen en Janna van den Elzen werden de winnaar van Bunzl Packaton 2018 met de appelflapverpakking. Het verassende design, het reduceren van plastic en de presentatiemogelijkheden van het concept gaven bij die toekenning de doorslag Langdurige samenwerking De samenwerking tussen HAS Hogeschool Den Bosch en Bunzl Retail & Industry is gestart in 2007. Naast sponsoring van de HAS Food Experience schrijft Bunzl jaarlijks een opdracht uit aan de studenten van de opleiding Food Design & Innovation met als doel de creativiteit van de studenten te combineren met de praktijkkennis van de juryleden en zo een concept te ontwikkelen dat niet alleen origineel is, maar ook realiseerbaar. Bron: Bunzl/@FoodClicks Innovatie - Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch organiseerden begin deze week gezamenlijk de ‘Bunzl Packaton’. 19 studenten van de opleiding Food Design & Innovation kregen één schooldag de tijd om een nieuw duurzaam verpakkingsconcept te ontwikkelen voor appelflappen, gebak of een broodje to-go. Naast duurzaamheid vormde gemak en het reduceren van volume de drie criteria waarop de Annelies Clements (Sales Manager Bunzl) en Robin Blokland (Marketeer Bunzl) de verpakkingsideeën beoordeelden. Fieneke van Zuijlen en Janna van den Elzen werden de winnaar van Bunzl Packaton 2018 met de appelflapverpakking. Het verassende design, het reduceren van plastic en de presentatiemogelijkheden van het concept gaven bij die toekenning de doorslag Langdurige samenwerking De samenwerking tussen HAS Hogeschool Den Bosch en Bunzl Retail & Industry is gestart in 2007. Naast sponsoring van de HAS Food Experience schrijft Bunzl jaarlijks een opdracht uit aan de studenten van de opleiding Food Design & Innovation met als doel de creativiteit van de studenten te combineren met de praktijkkennis van de juryleden en zo een concept te ontwikkelen dat niet alleen origineel is, maar ook realiseerbaar. Bron: Bunzl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Verzendverpakkingenshop.nl van Bunzl bestaat 10 jaar
Online - Verzendverpakkingenshop.nl, onderdeel van Bunzl Retail & Industry, bestaat deze maand tien jaar. Het jubileum wordt gevierd met verschillende acties en met de introductie van een spaarprogramma.
Lees berichtHAS-studenten Jurre en Quinn winnen de Bunzl Packaton 2023
Wedstrijd – De twee studenten Jurre en Quinn van de HAS green academy (voorheen HAS Hogeschool) in Den Bosch hebben de Bunzl Retail & Industry de Bunzl Packaton gewonnen. Al jaren organiseert het bedrijf voor de tweedejaars studenten van de opleiding Food Innovation de wedstrijd.
Lees berichtHAS Hogeschool verandert naam in HAS green academy
Opleiding – Has Hogeschool bestaat 75 jaar en past de naam aan van de opleiding in HAS green academy. Als gevolg hiervan wordt ook de huisstijl veranderd. HAS green academy wil met de nieuwe naam bevestigen dat de opleiding zich steeds verder ontwikkelt naar expertisecentrum voor agro, food en leefomgeving in Zuid-Nederland.
Lees berichtLandelijke ZERO Food Waste Challenge van start
Voedselverspilling - HAS Hogeschool houdt samen met Aeres Hogeschool, Hogeschool Inholland, Fontys Hogescholen, Food Valley Circulair, Stichting Jong Leren Eten, Stichting Samen Tegen Voedselverspilling en Rabobank de eerste landelijke ZERO Food Waste Challenge. De challenge start op 13 september.
Lees berichtBunzl neemt AFL Groep BV over
Overname - Bunzl, de internationale, beursgenoteerde totaalleverancier van niet-handelsgoederen, voegt wederom een bedrijf toe aan het Nederlandse portfolio. Per 21 juli 2022 is AFL Groep BV, beter bekend als Logistiekconcurrent in Nederland en Logistiekdirect in België, onderdeel van Bunzl. Met deze overname verstevigt Bunzl de huidige positie in de industriële markt voor verbruiksartikelen in magazijn en logistiek.
Lees berichtVerpakking ‘Look at my donut’ wint Bunzl Packaton 2022
Wedstrijd – De studenten Hanneke, Britt en Wendy van de HAS Hogeschool in Den Bosch zijn winnaars geworden van de Bunzl Packaton 2022 met hun innovatieve verpakkingsconcept ‘Look at my donut’.
Lees bericht