Subway best gewaardeerde keten in foodservice


Onderzoek - Gasten zijn over het algemeen positief over hun bezoek aan een foodserviceoutlet. Het gemiddelde cijfer van de top ligt op bijna een 8. Meest positief is men over sandwichformule Subway. De broodjesketen krijgt een 8,8, op de voet gevolgd door De Efteling, Bagels & Beans, Kwalitaria en Esso. Op NPS-score* zijn dat naast Subway en enkele andere uit de top, aangevuld met Délifrance, Ikea, en de Kiosk. Dit alles blijkt uit de Out-of-Home Shopper Monitor, een initiatief van @FoodClicks en More2Market. In totaal gaven ruim 3.558 gasten hun oordeel over in totaal honderdzestig formules waar gegeten en gedronken kan worden. De formules werden beoordeeld in totaliteit en op een zestal aspecten: product, prijs, service, sfeer, verzorging en omgeving. Subway krijgt het hoogste absolute cijfer van gasten, een 8,8. De broodjesketen wordt vooral goed gewaardeerd door gasten vanwege de service, waarvoor de formule zelfs een 8,9 krijgt. Retail Ook de retailformules zijn meegenomen in het onderzoek wat betreft hun horecavoorzieningen, net zoals leisure, vervoer en tankstations. Ikea, Esso en Kiosk zijn naast Albert Heijn in deze groep goed gewaardeerd. De eerste en beste petrolketen vinden we op plek vijf. De horeca in de stations van Esso wordt overall gewaardeerd met 8,1 door gasten. Opmerkelijk is ook de gemiddelde positie van Van der Valk. De hotelketen staat steevast hoog genoteerd in consumentenonderzoeken. Nu krijgt het een 7,7. Op het aspect sfeer scoort de keten een 7,8, de prijs blijft met een 7,4 wat achter. De kamer wordt overigens wel heel goed gewaardeerd met een 8,2. Het onderzoek maakt ook duidelijk dat er op de treinstations nog wel wat te winnen is. De Brooodzaak en Smullers bungelen onderaan als het gaat om de waardering van gasten. De Kiosk zit net onder de middenmoot. Vooral op het aspect sfeer scoort men ondermaats (6,8). Van de cateraars is Sodexo lijstaanvoerder (overall oordeel is een 7,8). Met name de service van Sodexo wordt gewaardeerd, terwijl de sfeer kan worden verbeterd volgens de gasten. Albron volgt Sodexo op twee tiende. (De volledige resultaten van het onderzoek zijn morgen te lezen in de december-uitgave van @FoodClciks.Nog geen abonnement. Vraag hier een gratis digitaal abonnement aan. Bron: @FoodClicks Onderzoek - Gasten zijn over het algemeen positief over hun bezoek aan een foodserviceoutlet. Het gemiddelde cijfer van de top ligt op bijna een 8. Meest positief is men over sandwichformule Subway. De broodjesketen krijgt een 8,8, op de voet gevolgd door De Efteling, Bagels & Beans, Kwalitaria en Esso. Op NPS-score* zijn dat naast Subway en enkele andere uit de top, aangevuld met Délifrance, Ikea, en de Kiosk. Dit alles blijkt uit de Out-of-Home Shopper Monitor, een initiatief van @FoodClicks en More2Market. In totaal gaven ruim 3.558 gasten hun oordeel over in totaal honderdzestig formules waar gegeten en gedronken kan worden. De formules werden beoordeeld in totaliteit en op een zestal aspecten: product, prijs, service, sfeer, verzorging en omgeving. Subway krijgt het hoogste absolute cijfer van gasten, een 8,8. De broodjesketen wordt vooral goed gewaardeerd door gasten vanwege de service, waarvoor de formule zelfs een 8,9 krijgt. Retail Ook de retailformules zijn meegenomen in het onderzoek wat betreft hun horecavoorzieningen, net zoals leisure, vervoer en tankstations. Ikea, Esso en Kiosk zijn naast Albert Heijn in deze groep goed gewaardeerd. De eerste en beste petrolketen vinden we op plek vijf. De horeca in de stations van Esso wordt overall gewaardeerd met 8,1 door gasten. Opmerkelijk is ook de gemiddelde positie van Van der Valk. De hotelketen staat steevast hoog genoteerd in consumentenonderzoeken. Nu krijgt het een 7,7. Op het aspect sfeer scoort de keten een 7,8, de prijs blijft met een 7,4 wat achter. De kamer wordt overigens wel heel goed gewaardeerd met een 8,2. Het onderzoek maakt ook duidelijk dat er op de treinstations nog wel wat te winnen is. De Brooodzaak en Smullers bungelen onderaan als het gaat om de waardering van gasten. De Kiosk zit net onder de middenmoot. Vooral op het aspect sfeer scoort men ondermaats (6,8). Van de cateraars is Sodexo lijstaanvoerder (overall oordeel is een 7,8). Met name de service van Sodexo wordt gewaardeerd, terwijl de sfeer kan worden verbeterd volgens de gasten. Albron volgt Sodexo op twee tiende. (De volledige resultaten van het onderzoek zijn morgen te lezen in de december-uitgave van @FoodClciks.Nog geen abonnement. Vraag hier een gratis digitaal abonnement aan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Subway introduceert Signature Series in Nederland

Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.

Lees bericht

Marc Jansen nieuwe algemeen directeur bij CBL

Benoeming - Bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft per 1 januari 2024 een directeurswissel plaatsgevonden. Marc Jansen heeft de functie van algemeen directeur René Roorda overgenomen. Roorda blijft op zijn huidige dossiers actief als directeur bij het CBL.

Lees bericht

CBL wil stabiel kabinet dat uitdagingen gaat aanpakken

Politiek - Stabiliteit en duidelijkheid zijn de komende formatieperiode van belang. Dat benadrukt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van gisteren. De branchevereniging ziet vooral de noodzaak van een stabiel kabinet om Nederland de komende jaren verder vooruit te helpen.

Lees bericht


‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid