Succesvol Keukenhof-seizoen voor Albron

De Kas, een nieuw concept van Albron in Keukenhof

Leisure – Albron heeft een goed seizoen achter de rug op de Keukenhof. Het park dat in de lentemaanden gedurende acht weken open is trok dit jaar 1.175.000 bezoekers. Een nieuw record en bovendien het tweede jaar op rij dat het park meer dan 1 miljoen bezoekers wist te trekken.

Het hoge bezoekersaantal is het gevolg van de grote publiciteit rondom het thema Van Gogh en een stijgende aantrekkingskracht van Keukenhof bij Amerikanen, Duitsers, Chinezen en Zuidoost Aziaten, maar ook onder het Nederlandse publiek. Met name onder Nederlandse gezinnen nam het aantal bezoeken toe.

In 8 weken tijd werden er onder andere bijna 300.000 koppen koffie geserveerd, 170.000 appelpunten, 150.000 flesjes water en 36.000 broodjes haring. Bezoekers konden dit jaar voor het eerst terecht in De Kas, een nieuw, horecaconcept waar bezoekers onder het genot van een kop koffie uitzicht hadden op de bollenvelden. Daarnaast was het nieuwe ‘Frozen Yogurt’-concept een groot succes onder de –met name -internationale gasten.

Keukenhof en Albron verlengde dit jaar ook met vijf jaar de samenwerking. Bart Siemerink, directeur Keukenhof over het partnership: “Wij zijn goed in het bouwen van een park, en schakelen professionele partners in op andere terreinen. Zo ook voor de horeca. Lekker eten en drinken maakt een belangrijk onderdeel uit van een dagje uit. Albron draagt met haar expertise bij aan de complete belevenis die we onze bezoekers graag willen bieden. Ruim een miljoen bezoekers in een zo’n korte periode gastvrij in de horeca ontvangen vraagt om de juiste kennis, flexibiliteit en vakmanschap.”

“Op 15 vaste en 40 mobiele horecalocaties verwennen, verleiden en verrassen wij de bezoekers”, aldus Robert Visser, directeur Albron Leisure. “Gastvrijheid en mooie producten staan daarbij voorop. We zijn trots op het succes van dit prachtige en unieke lentepark en het feit dat wij het verlengstuk mogen zijn van het management van Keukenhof”.

Door de verlenging van de samenwerking blijft Albron verder ontwikkelen. Zo staat een nieuw entreegebouw in de planning, waar Albron o.a. een Grand Café en een To-Go-outlet gaat openen. Albron ontwikkelt deze concepten speciaal voor Keukenhof.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek