Suikerfeest biedt omzetkansen voor retailers


Onderzoek – Het suikerfeest, of het einde ervan, is geen moment waar retailers nu massaal op inspelen. Toch is het een feest waaraan veel geld wordt uitgegeven door moslims. Aan eten en drinken gemiddeld 55,60 euro per persoon, aldus onderzoek van Motivaction. Na een maand van vasten en bezinning, is komende zondag en maandag voor ruim een miljoen Nederlandse moslims tijd voor feest. Moslims geven veel geld uit aan het Suikerfeest en volgens de onderzoekers is door de jaren heen ook nauwelijks veranderd. Er wordt nieuwe kleding gekocht, maar ook cadeautjes aangeschaft. De afgelopen vijf jaar heeft men in het kader van het Suikerfeest, per keer, gemiddeld €95,80 uitgegeven aan kleding en €73,50 aan cadeaus voor anderen. Het Suikerfeest wordt vaak met meerder mensen gevierd, gemiddeld met ruim 15 anderen. Het gaat voornamelijk om vrienden (46%), ouders (44%), partners (41%), kinderen (36%) en overige familieleden (43%). Omdat het Suikerfeest vooral een huiselijke aangelegenheid is, viert men het thuis (56%) of in de huizen van familie (27%) en vrienden (25%). In lijn daarmee wordt ook extra geld uitgegeven aan eten en drinken, gemiddeld € 55,60. Dit biedt veel kansen voor retailers, niet alleen tijdens het Suikerfeest, maar ook in de periode daarvoor, gedurende de Ramadan. Het onderzoek van Motivaction laat zien dat Turkse en Marokkaanse Nederlanders dan ruim 40% meer uitgeven aan boodschappen. Het aanbod van reguliere supermarkten volstaat volgens ruim de helft van de ondervraagden (52%) niet om in de behoefte te voorzien. Vooral de etnische supermarkten profiteren optimaal van de ramadanmaand en het Suikerfeest. Bron: Motivaction/@FoodClicks Onderzoek – Het suikerfeest, of het einde ervan, is geen moment waar retailers nu massaal op inspelen. Toch is het een feest waaraan veel geld wordt uitgegeven door moslims. Aan eten en drinken gemiddeld 55,60 euro per persoon, aldus onderzoek van Motivaction. Na een maand van vasten en bezinning, is komende zondag en maandag voor ruim een miljoen Nederlandse moslims tijd voor feest. Moslims geven veel geld uit aan het Suikerfeest en volgens de onderzoekers is door de jaren heen ook nauwelijks veranderd. Er wordt nieuwe kleding gekocht, maar ook cadeautjes aangeschaft. De afgelopen vijf jaar heeft men in het kader van het Suikerfeest, per keer, gemiddeld €95,80 uitgegeven aan kleding en €73,50 aan cadeaus voor anderen. Het Suikerfeest wordt vaak met meerder mensen gevierd, gemiddeld met ruim 15 anderen. Het gaat voornamelijk om vrienden (46%), ouders (44%), partners (41%), kinderen (36%) en overige familieleden (43%). Omdat het Suikerfeest vooral een huiselijke aangelegenheid is, viert men het thuis (56%) of in de huizen van familie (27%) en vrienden (25%). In lijn daarmee wordt ook extra geld uitgegeven aan eten en drinken, gemiddeld € 55,60. Dit biedt veel kansen voor retailers, niet alleen tijdens het Suikerfeest, maar ook in de periode daarvoor, gedurende de Ramadan. Het onderzoek van Motivaction laat zien dat Turkse en Marokkaanse Nederlanders dan ruim 40% meer uitgeven aan boodschappen. Het aanbod van reguliere supermarkten volstaat volgens ruim de helft van de ondervraagden (52%) niet om in de behoefte te voorzien. Vooral de etnische supermarkten profiteren optimaal van de ramadanmaand en het Suikerfeest. Bron: Motivaction/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid