Supermarkt Whole Foods start bijencampagne


Campagne - De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market is een campagne begonnen om mensen bewust te maken van het belang en voortbestaan van bijen. De campagne vertelt niet alleen wat bijen doen voor de natuur, maar laat ook zien welke producten er in een supermarkt niet meer zouden zijn als het doorgaat met de terugloop van de bijenpopulatie. Volgens de supermarktketen, die zich sterk richt op biologisch geteelde producten en ook een vestiging heeft in Londen, is een op elke drie voedselproducten direct of indirect afkomstig van planten die hun voortbestaan te danken hebben aan honingbijen en andere bestuivers. De laatste jaren is er sprake van een enorme daling in de bijenpopulatie, door gebruik van pesticides en verdere verstedelijking. Die daling is zelfs zo sterk dat de beschikbaarheid van bepaalde ingrediënten wordt bedreigd, volgens de supermarkt. Om de dreiging te illustreren, verwijderde Whole Foods op een foto de producten uit de winkelschappen die afhankelijk zijn van bestuiving. Wat bleek? 237 van de 453 producten waren verdwenen, ruim 52 procent van het vers aanbod. Een uitkomst die dagelijks merkbaar is aan tafel, zowel bij het ontbijt, de lunch en het avondeten. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid