Supermarkten gaan voor de 1 miljardste pinbetalingen in december


Supermarkten – De gezamenlijke supermarkten gaan in de maand december voor de 1 miljardste pinbetaling. Een campagne en acties in de winkels ondersteunen de doelstelling van de Taskforce van koepelorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL). Pinnen is veiliger, makkelijker en efficiënter. Al vijf jaar promoot een Taskforce van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel  het pinnen om daarmee de hoeveelheid contant geld in de winkels te verminderen. Met succes: het aantal pintransacties steeg in 2012 naar 933 miljoen, een verdubbeling ten opzichte van 2005. Met de actie ‘Keihard voor 1 miljard’ wil de branche het record neerzetten van  1 miljard pinbetalingen in een jaar in de Nederlandse supermarkten. De supermarkten hopen dit magische getal nog voor Kerst  bereikt te hebben. Klanten worden op tv, radio en kranten opgeroepen alle grote en kleine de boodschappen te pinnen. Op de winkelvloer wordt de campagne ondersteund , door klanten attent te maken dat met elke pintransactie er collectief wordt gespaard voor schoolmaaltijden in ontwikkelingslanden. Bij 1 miljard transacties worden er 150.000 maaltijden verstrekt. Individuele ondernemers organiseren ook lokaal acties. Pinnende klanten worden beloond met cadeautjes en gratis boodschappenpakketten. Aan deze actie doen ook dertig zelfstandige supermarkten mee die voorzien zijn van het zogenaamde Super Supermarkt Keurmerk. De pincampagne is een initiatief van Betaalvereniging Nederland, de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen, banken, koepelorganisaties detailhandel, horeca, benzinebranche, Maestro en VPAY. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid