Trendtoer FSXS laat vooral diversiteit concepten in hoofdstad zien


Safari - Een kleine tachtig marketeers hadden afgelopen donderdag en vrijdag een safari door Amsterdam op zoek naar de nieuwste eet- en drinklocaties van de hoofdstad. Verdeeld in groepen werden fastcasual- healthy lifestyle, bakery & sweet- en hotellocaties bezocht. De trendtoer van de markeersclub Foodservice XS maakte vooral de enorme diversiteit aan horecaconcepten duidelijk. The Avocado Show, Poké Perfect, Dum Dum Palace en Temakery. Exotische namen voor kleinschalige specialiteitenconcepten, die al dan niet onderdeel uitmaken van de hotspots van dit moment. Sommige zijn echt een tophit, zoals de Advocado Show. Met wachtrijen die tot drie kwartier kunnen oplopen, staan hier gasten in de rij voor een rijkelijk versierd en opgemaakt avocadoproduct in een restaurantje met niet meer dan dertig zitplaatsen. Een concept volledig ontstaan vanuit social media, toen het berichtje over een mogelijk avocadorestaurant werd opgepikt door een vlogger met veel volgers. In een mum van tijd was er een lawine aan reacties, maar nog geen locatie. Deze werd gevonden in de Pijp in de Daniel Stalpertstraat in Amsterdam en sindsdien staan de mensen en toeristen in de rij. De oprichters hebben de ambitie om het concept in andere internationale steden uit te rollen. Bezorgen Verder in de toer verschillende gezondheidswinkeltjes, veelal gericht op jonge vrouwen. Opvallend hier is dat diverse locaties al meer dan driekwart van hun omzet binnenhalen via een van de bezorgdiensten. Alle koeriersdiensten zijn aanwezig van Deliveroo en UberEATS tot Foodora en Thuisbezorgd. Een keuze maken met wie er in de toekomst gewerkt gaat worden, is dan ook een belangrijk thema bij de meeste bedrijven. Want alle vier aan de deur houden is ondoenlijk, zowel in de afhandeling van de transactie, maar ook omdat de bezorgdiensten met hun enorme draagtassen op weg naar de keuken storend werken op de gasten die aan een tafeltje zitten. Of je moet zoals het populaire Hawaiiaanse Poké Perfect een aparte ingang hebben voor de bezorgdiensten in de kelder. Schiphol Naast een bezoek aan enkele trendylocaties in de binnenstad, stond ook een bezoek aan de HMSHost-locaties op Schiphol op de planning, zowel aan landzijde als achter de douane. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over deze succeslocatie. Nog geen abonnee? Meld u hier gratis aan voor een digitaal abonnement. Bron: @FoodClicks Safari - Een kleine tachtig marketeers hadden afgelopen donderdag en vrijdag een safari door Amsterdam op zoek naar de nieuwste eet- en drinklocaties van de hoofdstad. Verdeeld in groepen werden fastcasual- healthy lifestyle, bakery & sweet- en hotellocaties bezocht. De trendtoer van de markeersclub Foodservice XS maakte vooral de enorme diversiteit aan horecaconcepten duidelijk. The Avocado Show, Poké Perfect, Dum Dum Palace en Temakery. Exotische namen voor kleinschalige specialiteitenconcepten, die al dan niet onderdeel uitmaken van de hotspots van dit moment. Sommige zijn echt een tophit, zoals de Advocado Show. Met wachtrijen die tot drie kwartier kunnen oplopen, staan hier gasten in de rij voor een rijkelijk versierd en opgemaakt avocadoproduct in een restaurantje met niet meer dan dertig zitplaatsen. Een concept volledig ontstaan vanuit social media, toen het berichtje over een mogelijk avocadorestaurant werd opgepikt door een vlogger met veel volgers. In een mum van tijd was er een lawine aan reacties, maar nog geen locatie. Deze werd gevonden in de Pijp in de Daniel Stalpertstraat in Amsterdam en sindsdien staan de mensen en toeristen in de rij. De oprichters hebben de ambitie om het concept in andere internationale steden uit te rollen. Bezorgen Verder in de toer verschillende gezondheidswinkeltjes, veelal gericht op jonge vrouwen. Opvallend hier is dat diverse locaties al meer dan driekwart van hun omzet binnenhalen via een van de bezorgdiensten. Alle koeriersdiensten zijn aanwezig van Deliveroo en UberEATS tot Foodora en Thuisbezorgd. Een keuze maken met wie er in de toekomst gewerkt gaat worden, is dan ook een belangrijk thema bij de meeste bedrijven. Want alle vier aan de deur houden is ondoenlijk, zowel in de afhandeling van de transactie, maar ook omdat de bezorgdiensten met hun enorme draagtassen op weg naar de keuken storend werken op de gasten die aan een tafeltje zitten. Of je moet zoals het populaire Hawaiiaanse Poké Perfect een aparte ingang hebben voor de bezorgdiensten in de kelder. Schiphol Naast een bezoek aan enkele trendylocaties in de binnenstad, stond ook een bezoek aan de HMSHost-locaties op Schiphol op de planning, zowel aan landzijde als achter de douane. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over deze succeslocatie. Nog geen abonnee? Meld u hier gratis aan voor een digitaal abonnement. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vermaat verzorgde 11.000 gasten per dag tijdens F1 in Zandvoort

Catering – Nu het geluid van de F1 is verstomd en Zandvoort weer terug is gegeven aan de strandgasten, maakt Vermaat, een van de horecapartners van het driedaagse event de balans op; tijdens het raceweekend heeft het bedrijf in tien lounges zo’n 11.000 gasten per dag verzorgd met eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht

Inschrijvingen Foodservice Marketing Award 2020 van start

Verkiezing – Wie wordt de opvolger van de roze fritessaus van Smullers en de F&B Gate delivery van HMSHost? Beide waren vorig jaar winnaar van de Foodservice Marketing Award. Smullers won de activatie prijs en HMSHost de innovatie award. Dit jaar is er nog maar een marketingprijs, want beide categorieën worden samengevoegd. De Foodservice Marketing Award is een initiatief...

Lees bericht

The Avocado Show komt met Boutique-variant

Horecaconcept - De Amsterdamse ondernemers Ron Simpson en Julien Zaal van The Avocado Show breidden uit met The Avocado Show Boutique. De eerste boutique opende deze maand aan de Willemsparkweg in Amsterdam Zuid, maar ook internationaal zijn er uitbreidingsplannen. De boutique maakt het mogelijk een deel van de gerechten uit het restaurant als take away mee te nemen. Simpson: ‘We...

Lees bericht


Horecaondernemers discussiëren over succesvol inzetten van data

Discussie - Lightspeed, een bedrijf dat webwinkel software en POS kassasysteem in de cloud levert, organiseerde in Restaurant C in Amsterdam een discussieontbijt met horecaondernemers over data in de horeca. Centraal de vraag: Hoe zet je data in de horeca succesvol in? De belangrijkste punten die ter tafel kwamen waren ‘hoe wordt data toepast in het bedrijf’ en ‘wat zouden...

Lees bericht

The Avocado Show krijgt een ‘to go’-vestiging

Formulenieuws- The Avocado Show in De Pijp krijgt er een zusje bij, op de Willemsparkweg in Zuid wordt gewerkt aan een kleinere vestiging, die zich vooral richt op afhalen en bezorgen. Nagedacht wordt nog of op die locatie aan de naam The Avocado Show de naam ‘Boutique’ of ‘to go’ wordt toegevoegd. Dat liet mede-eigenaar Ron Simpson vandaag weten, tijdens...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid