Tweede editie Week van de Friet in oktober


Promotie - De tweede editie van de Week van de Friet vindt plaats van zaterdag 3 tot en met zondag 11 oktober. De organiserende vakvereniging ProFri verwacht dat er ten opzichte van de afgelopen editie wederom ongeveer 800 frituurbedrijven zullen deelnemen. Gezamenlijk en structureel werken aan het verbeteren van het imago en de bedrijfsresultaten van de professionele frituurbedrijven in Nederland: dat is de doelstelling van de Week van de Friet. En het geliefde “frietje of patatje” in een positiever daglicht krijgen door op allerlei manieren informatie over herkomst, verwerking, ambachtelijkheid en vakmanschap te verstrekken. Tijdens de eerste Nationale Week van de Friet in 2014 hebben zo’n 800 cafetaria-ondernemers de eerste editie tot een succes gemaakt. Met ondersteuning van partners uit de aardappelverwerkende industrie werd toen de eerste stap gezet op weg naar imagoverbetering van de frituurbranche én van het frietje in het algemeen. Qua stijl is de Week van de Friet 2015 in lijn met de editie van 2014; fris, vrolijk en herkenbaar. Frans van Rooij namens ProFri: “We rekenen op minimaal hetzelfde aantal deelnemende bedrijven en zetten dit jaar in op sterke activatie van de Week van de Friet op de locaties van de deelnemers. Dan bereiken we heel efficiënt en doelgericht de meeste consumenten. We hebben voldoende actie-ideeën opgedaan in de vorige editie. Daarmee kunnen we de deelnemers van dit jaar inspireren.” Kosten De kosten voor deelnemende cafetaria's blijven gelijk aan 2014: 50 euro voor leden van ProFri en 75 euro voor niet-leden. Hiervoor ontvangen de deelnemers een basis-promotiepakket, adviezen en tips, een perskit en diverse digitale bestanden om de actieweek lokaal onder de aandacht te brengen. Met een aantal formulehuizen zijn aparte afspraken gemaakt. Naast de lokale activiteiten worden een website, diverse wedstrijden waaronder een fotowedstrijd, een Facebookpagina en een digitaal magazine ontwikkeld (www.weekvandefriet.nl en www.genietjefrietje.nl). Webshop Voor die deelnemers die de Week van de Friet uitbundig naar buiten willen brengen, zijn er diverse aanvullende materialen tegen betaling te bestellen. Dit gaat van buttons en ballonnen tot draagtassen en vlaggenlijnen. Van Rooij: “Voor deze groep ondernemers hebben we een speciale webshop ontwikkeld waarin alle te bestellen materialen zijn opgenomen. We hebben ervaren dat we de ondernemers deze materialen niet moeten opdringen, maar dat degene die er bewust voor kiezen ze ook enthousiast gebruiken en in hun zaak uitbundig aandacht besteden aan deze actieweek. Een goede zaak, want klanten waarderen deze activiteiten.” Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid