Van Dam bezoekt online super Picnic in het kader van milieu-initiatief
Bezorgdienst – Hoog bezoek woensdag bij bezorgdienst Picnic. Staatssecretaris van Economische Zaken Martijn van Dam bezocht het distributiecentrum in Nijkerk van de online supermarkt in het kader van de Voedselagenda van het ministerie waarin gezondheid en duurzaamheid voorop staan. Staatssecretaris Van Dam toonde zich onder de indruk door wat Picnic heeft neergezet en hoe nieuwe technologie ten dienste wordt gesteld van de klant. “Erg leuk dat de staatssecretaris langs is gekomen om zelf te zien wat innovatie binnen de voedselagenda kan betekenen”, aldus mede-oprichter van Picnic, Michiel Muller. Picnic heeft in stilte drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis. Picnic bezorgt boodschappen in Almere, Utrecht, Amersfoort, Leusden, Soest en Maarssen. In 2017 staat de uitrol van de online supermarkt naar nog eens tien tot vijftien steden op het programma. Bron: Picnic/@FoodClicks Bezorgdienst – Hoog bezoek woensdag bij bezorgdienst Picnic. Staatssecretaris van Economische Zaken Martijn van Dam bezocht het distributiecentrum in Nijkerk van de online supermarkt in het kader van de Voedselagenda van het ministerie waarin gezondheid en duurzaamheid voorop staan. Staatssecretaris Van Dam toonde zich onder de indruk door wat Picnic heeft neergezet en hoe nieuwe technologie ten dienste wordt gesteld van de klant. “Erg leuk dat de staatssecretaris langs is gekomen om zelf te zien wat innovatie binnen de voedselagenda kan betekenen”, aldus mede-oprichter van Picnic, Michiel Muller. Picnic heeft in stilte drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis. Picnic bezorgt boodschappen in Almere, Utrecht, Amersfoort, Leusden, Soest en Maarssen. In 2017 staat de uitrol van de online supermarkt naar nog eens tien tot vijftien steden op het programma. Bron: Picnic/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtVerlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen
Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees bericht