Van Geloven en Cono lanceren samen Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé


Nieuws - Snackfabrikant Van Geloven en het Noord-Hollandse kaasbedrijf Cono lanceren in het out-of-homekanaal gezamenlijk een nieuwe frituursnack: de Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé. De nieuwe topkwaliteit kaassoufflé is vanaf vrijdag verkrijgbaar in alle Shell-vestigingen met een deli2go. Het begin van de Beemster kaassoufflé van Kwekkeboom lijkt wat op het ontstaan van Senseo-koffie, een samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips. Zowel Kwekkeboom-producent Van Geloven als Cono, de Noord-Hollandse kaasmaker die Beemster kaas maakt, liepen ieder voor zich met plannen rond om méér met hun producten te doen. De stap om de twee bekende merken met elkaar te combineren in een nieuw product was bij beide bedrijven dus meer dan welkom. De nieuwe Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé is volgens de initiatiefnemers een smaakvolle snack met de herkenbare Beemster kaassmaak. De innovatie biedt 'een volle kaasbeleving’ en het product heeft door de krokant gepaneerde korst ook een premium-uitstraling. Voor Shell deli2go past het product qua smaak en ingrediënten perfect in de strategie naar meer producten zonder toevoegingen en met een sterk regionale herkomst. Dat juist Shell de launching customer wilde zijn was dus niet zo’n verrassing, aldus Annelies Poelsema, key accountmanager Shell bij Van Geloven. “Bovendien was de samenwerking er al tussen beide bedrijven juist om het assortiment te verduurzamen binnen Shell, dus deze ontwikkeling past daar prima binnen.” Co-creatie Rogier Snoeks, senior brand manager bij Van Geloven, ziet de Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé ook als eerste productintroductie vanuit de nieuwe combinatie Van Geloven-Royaan. “Het is een product waar we veel van verwachten, omdat het een mooi voorbeeld is van co-creatie en hoe twee sterken merken elkaar kunnen versterken.” Tijdens de introductie rijdt De Kwekkeboom foodtruck langs de grotere Shell-locaties om daar bezoekers de Kwekkboom Beemster Kaassoufflé te laten proeven. Bron: @FoodClicks Meer hierover in de zojuist verschenen uitgave van @FoodClicks mei 2017 Nieuws - Snackfabrikant Van Geloven en het Noord-Hollandse kaasbedrijf Cono lanceren in het out-of-homekanaal gezamenlijk een nieuwe frituursnack: de Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé. De nieuwe topkwaliteit kaassoufflé is vanaf vrijdag verkrijgbaar in alle Shell-vestigingen met een deli2go. Het begin van de Beemster kaassoufflé van Kwekkeboom lijkt wat op het ontstaan van Senseo-koffie, een samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips. Zowel Kwekkeboom-producent Van Geloven als Cono, de Noord-Hollandse kaasmaker die Beemster kaas maakt, liepen ieder voor zich met plannen rond om méér met hun producten te doen. De stap om de twee bekende merken met elkaar te combineren in een nieuw product was bij beide bedrijven dus meer dan welkom. De nieuwe Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé is volgens de initiatiefnemers een smaakvolle snack met de herkenbare Beemster kaassmaak. De innovatie biedt 'een volle kaasbeleving’ en het product heeft door de krokant gepaneerde korst ook een premium-uitstraling. Voor Shell deli2go past het product qua smaak en ingrediënten perfect in de strategie naar meer producten zonder toevoegingen en met een sterk regionale herkomst. Dat juist Shell de launching customer wilde zijn was dus niet zo’n verrassing, aldus Annelies Poelsema, key accountmanager Shell bij Van Geloven. “Bovendien was de samenwerking er al tussen beide bedrijven juist om het assortiment te verduurzamen binnen Shell, dus deze ontwikkeling past daar prima binnen.” Co-creatie Rogier Snoeks, senior brand manager bij Van Geloven, ziet de Kwekkeboom Beemster Kaassoufflé ook als eerste productintroductie vanuit de nieuwe combinatie Van Geloven-Royaan. “Het is een product waar we veel van verwachten, omdat het een mooi voorbeeld is van co-creatie en hoe twee sterken merken elkaar kunnen versterken.” Tijdens de introductie rijdt De Kwekkeboom foodtruck langs de grotere Shell-locaties om daar bezoekers de Kwekkboom Beemster Kaassoufflé te laten proeven. Bron: @FoodClicks Meer hierover in de zojuist verschenen uitgave van @FoodClicks mei 2017

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht



Jan Aaltzen Linde (Van Geloven):  ‘Leverbetrouwbaarheid is grootste prioriteit’

Interview - De gehele foodserviceketen heeft momenteel te maken met inflatie, personeelstekort, gestegen energie- en grondstofprijzen en als gevolg daarvan mindere servicelevels. Ook Van Geloven ontkomt hier niet aan, vertelt ceo Jan Aaltzen Linde. Maar hij heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt. “We werken aan structurele oplossingen en dat begint z’n vruchten af te werpen.”

Lees bericht

Jan Aaltzen Linde nieuwe voorzitter van de AKSV

Benoeming - Jan Aaltzen Linde, Managing Director van Van Geloven, is per 1 januari 2023 benoemd als nieuwe voorzitter van de Algemene Kokswaren- en Snackfabrikanten Vereniging (AKSV). Hij volgt Ronald Prince op die onlangs is benoemd tot voorzitter van de FNLI.

Lees bericht


McCain Foods neemt Scelta Products over

Overname - McCain Foods heeft Scelta Products, Nederlands producent van diepgevroren snackproducten op basis van groenten, overgenomen. Hiermee voegt McCain waarde toe aan haar groeiende business in plantaardige hapjes en snacks.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid