‘Vegetarische hotdog scoort evengoed als andere varianten bij Pathé Rotterdam’

Vegetarische hotdog scoort in Pathé Rotterdam De Kuip evengoed als de overige hotdogvarianten

Bioscoop – De vegetarische hotdog doet het goed bij de nieuwe Pathé bioscoop De Kuip in Rotterdam met de nieuwe foodparade ‘Pathé Boulevard’. De vegetarische hotdog verkoopt bij de hotdogcounter in de eerste weken evengoed als de kip- en rundvleesvarianten en dat is beduidend beter dan werd verwacht.

Pathé Rotterdam opende onlangs de Pathé Boulevard in de drukste vestiging van de bioscoopketen. Een soort foodtruck-achtige opstelling van een aantal modulaire horecalocaties, die later ook kunnen worden ingezet op de andere Pathé-vestigingen, afhankelijk van lokale behoeften en wensen. In Rotterdam zijn dat naast de ‘eigen helden’ van de bioscoopketen, zoals de hotdog, popcorn en nacho’s, de koffiecorner van Starbucks on-the-go, een schap gevuld met gezonde producten voor kinderen alsook een wijnafdeling met vijf wijnen onder eigen label van ‘Pathé’ in samenwerking met slijterijketen GrabeDistrict. De ‘eigen helden’ komen in principe op elke locatie.

Vegetarische hotdog

‘De Pathé Bouleverd in Rotterdam is de eerste henieuwde foodafdeling in Nederland bij de bioscoopketen, die de komende jaren ook worden opgebouwd bij de andere Pathé-locaties,’ aldus Hendrik ten Napel, verantwoordelijk voor de food en beverage binnen de bioscoopketen. Volgend jaar staan er in ieder geval drie locaties gepland.

Ten Napel is zeer te spreken over de resultaten in de eerste periode. Ook het publiek waardeert de aanpassingen. ‘Alle concepten slaan goed aan. Zo ook de hotdogcounter. De vegetarische hotdog was zelfs de eerste weken de beste verkochte hotdogvariant,’ zo laat hij weten. Inmiddels wordt die variant evengoed verkocht als de andere twee varianten, maar dat is altijd beduidend meer dan we van te voren hadden ingeschat,’ aldus de foodmanager.

(Meer over de nieuwe Pathé-formule in de laatste uitgave van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Meld je hier aan)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek