VITAM breidt eigen productenlijn steeds verder uit
Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag
Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.
Lees berichtVITAL keert terug als cateraar ROC Amsterdam
Catering - Na een jaar afwezigheid is VITAL-catering weer terug als cateraar op het ROC in Amsterdam. VITAL-catering gaat het cateren samen met Cater Concept uit Raalte invulling geven.
Lees berichtXXL Nutrition samen met Mama’s Maaltijden in sportschool
Vending – Vanaf deze week kunnen sporters bij sportschool Sport & Fitness Living Well in Gouda een gezonde avondmaaltijd halen uit een automaat. De zogenaamde Fitmeals in deze vending zijn door XXL Nutrition samen met Mama’s Maaltijden ontwikkeld.
Lees berichtCIRFOOD kiest voor Mediterraan dieet als kompas
Catering – CIRFOOD heeft een veel belovende periode achter de rug. Zo wist het cateringbedrijf vorig jaar Ecovadis Platinum te behalen en dit jaar Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Daarnaast zette het van oorsprong Italiaanse bedrijf duidelijke stappen in het verder verduurzamen en gezonder maken van het aanbod aan eten en drinken. Niet voor niets laat de coöperatie...
Lees berichtHutten wordt Food & Beverage-partner van DPG Media
Catering - Vanaf halverwege maart volgend jaar wordt Hutten de nieuwe partner voor het verzorgen van het aanbod Food & Beverage voor de medewerkers van DPG Media. De cateraar uit Veghel gaat dat voor de DPG-Mediamedewerkers verzorgen op drie locaties: het nieuwe Nederlandse hoofdkantoor Mediavaert in Amsterdam-Duivendrecht en de kantoren in Best en Rotterdam.
Lees berichtCIRFOOD behaalt Trede 3 op ‘PSO-ladder’
Certificering - CIRFOOD heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de toetsing door een certificerende instelling blijkt dat CIRFOOD op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bij voorkeur samenwerkt met organisaties die dit nastreven.
Lees bericht