VITAM lanceert eigen tomatenketchup 2.0


Catering - Op de Dag van de Duurzaamheid, aanstaande vrijdag, lanceert VITAM in al haar restaurants de VITAM Tomatenketchup 2.0. In 2013 maakte VITAM in samenwerking met Walter Abma voor het eerst haar eigen ketchup. Twee jaar later is het receptuur vernieuwd en verbeterd. VITAM ontwikkelt eigen producten voor haar restaurants. Dit doet de cateraar volgens eigen receptuur, met duurzame ingrediënten, 100% transparant. Vitam laat zich leiden door het seizoen. In de zomermaanden ‘ontploffen’ de kassen van Zorgboerderij Kwekerij Osdorp en ontstaan er overschotten aan tomaten. Samen met de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal het bedrijf hiervan eigen ketchup. Op deze manier wil VITAM een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. De ketchup is gemaakt van Coeur de Boeuf tomaten die al ruim 10 jaar bij Kwekerij Osdorp voor VITAM worden geteeld. De Coeur de Boeuf tomaten hebben van nature een zoete smaak waardoor de VITAM Tomatenketchup 70% minder suiker bevat dan reguliere ketchup. In 2014 lanceerde VITAM eerder haar eigen olie en azijn in 5 verschillende smaken. VITAM levert F&B Services op maat, ontwikkelt en exploiteert Hospitality concepten in heel Nederland en maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid