VITAM stapt in de olie en azijn

Productontwikkeling - VITAM heeft in samenwerking met Walter Abma een eigen olie en azijn productlijn ontwikkeld voor haar restaurants. “Meer smaak en ambacht, producten met een verhaal.”

Kwaliteit is een belangrijke pijler van VITAM die het volgens eigen zeggen onder meer uitdraagt door het leveren van kwalitatief goede producten. “Door middel van nieuwe producten, samenwerkingen en concepten houden we ons assortiment continu in beweging. Met de nieuwe olie en azijn verduurzaamt VITAM het assortiment en garanderen we kwaliteit.”

De olie en azijn zijn verkrijgbaar in 5 verschillende smaken (Basilicum olijfolie, Italiaanse olijfolie, Griekse olijfolie, Witte wijnazijn-dragon en een Frambozenazijn) en toepasbaar bij de bereiding van diverse gerechten als pasta’s, salades, groenten of een scheutje in de yoghurt. De producten zijn vrij van kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen. “Bij het maken van de olie en azijn hebben we ons laten leiden door de seizoenen. Daarnaast zijn ze gekoppeld aan een specifieke streek en hebben ze een duidelijk verhaal”, aldus de cateraar in een reactie.

Kookstudio olie en azijn
Eind november heeft VITAM dan ook voor al haar medewerkers een kookstudio georganiseerd waar de nieuwe olie en azijn werden gepresenteerd. De VITAM olie en azijn werden toegelicht met bereidingstips en culinaire inspiratie voor vegetarische en duurzame gerechten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Martijn Louws