Vleesbedrijf Zandbergen in zee met plantaardige producten Beyond Meat
Samenwerking – Europees vleesimporteur Finest Meat van Zandbergen World gaat de Amerikaanse startup Beyond Meat vertegenwoordigen in een groot deel van Europa. Het bedrijf, dat gevestigd is in California, is gespecialiseerde in de productie van plataardige ‘vleesproducten’. De producten van Beyond Meat zijn al verkrijgbaar in meer dan 27.000 supermarkten en restaurants in de Verenigde Staten, maar zijn daarnaast ook verkrijgbaar in Hong Kong en Australië. Europa is nog een enorme groeimarkt voor het bedrijf. Vanaf juli gaat het vleesbedrijf Zandbergen World’s Finest Meat die verkooprol op zich nemen voor de Europese foodservice bedrijven, met uitzondering van de landen Duitsland en het Verenigd Koningrijk. Beyond Meat maakt plantaardige producten die er uitzien als vleesproducten en smaken als vleesproducten. Alle producten zijn gemaakt op basis van plantaardige eiwitten. Joris Zandbergen ziet de samenwerking met het Amerikaanse bedrijf als een mooie strategische uitbouw van het eigen bedrijf. “We moeten de veranderingen in de behoeften bij de consumenten in de gaten houden, willen wij onze leidende rol houden”, zegt hij over de samenwerking. Het aantal flexitariërs, mensen die niet elke dag vlees eten, en het aantal vegetariërs groeit de laatste jaren fors en zal naar de toekomst in aantallen verder toenemen. Steeds meer traditionele vleesbedrijven verleggen daarom hun strategie. Zo ook Zandbergen. Zij zien als familiebedrijf op langere termijn een betere toekomstig voor zichzelf weggelegd als leverancier die zich bezighoudt met de eiwitbehoeften van hun klanten, dan alleen actief te zijn als vleesleverancier. Bron: @FoodClicks Samenwerking – Europees vleesimporteur Finest Meat van Zandbergen World gaat de Amerikaanse startup Beyond Meat vertegenwoordigen in een groot deel van Europa. Het bedrijf, dat gevestigd is in California, is gespecialiseerde in de productie van plataardige ‘vleesproducten’. De producten van Beyond Meat zijn al verkrijgbaar in meer dan 27.000 supermarkten en restaurants in de Verenigde Staten, maar zijn daarnaast ook verkrijgbaar in Hong Kong en Australië. Europa is nog een enorme groeimarkt voor het bedrijf. Vanaf juli gaat het vleesbedrijf Zandbergen World’s Finest Meat die verkooprol op zich nemen voor de Europese foodservice bedrijven, met uitzondering van de landen Duitsland en het Verenigd Koningrijk. Beyond Meat maakt plantaardige producten die er uitzien als vleesproducten en smaken als vleesproducten. Alle producten zijn gemaakt op basis van plantaardige eiwitten. Joris Zandbergen ziet de samenwerking met het Amerikaanse bedrijf als een mooie strategische uitbouw van het eigen bedrijf. “We moeten de veranderingen in de behoeften bij de consumenten in de gaten houden, willen wij onze leidende rol houden”, zegt hij over de samenwerking. Het aantal flexitariërs, mensen die niet elke dag vlees eten, en het aantal vegetariërs groeit de laatste jaren fors en zal naar de toekomst in aantallen verder toenemen. Steeds meer traditionele vleesbedrijven verleggen daarom hun strategie. Zo ook Zandbergen. Zij zien als familiebedrijf op langere termijn een betere toekomstig voor zichzelf weggelegd als leverancier die zich bezighoudt met de eiwitbehoeften van hun klanten, dan alleen actief te zijn als vleesleverancier. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Karma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees berichtDuurzame inkoop realiseer je stap voor stap
Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...
Lees bericht