Voedselindustrie wil dialoog aangaan met consument


Industrie - Minister-president Mark Rutte ontving vandaag het rapport ‘Spreek Smakelijk’ uit handen van Paul Polman (CEO Unilever) en FNLI-voorzitter Bas van den Berg (COO Royal FrieslandCampina). Volgens het rapport van adviesbureau Roland Berger, in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), moet de levensmiddelenindustrie beter met de consument en burger in gesprek treden om vertrouwen in de sector te versterken. De FNLI gaf vanmiddag, tijdens de eerste Voedselpoort, de aftrap voor die bredere dialoog tussen de levensmiddelenindustrie en de samenleving onder de naam ‘Een open gesprek over voedsel’. Volgens premier Rutte gaat de vraag naar Nederlands voedsel gaat alleen maar toenemen. “We nemen nu in voedselexport al een nummer twee positie in. Wereldwijd hebben we straks 9 miljard monden te voeden. Wij staan op pole position om daarin een grote rol te spelen. Dat de sector nu zelf tot op de bodem uitzoekt hoe het beter kan, is een teken van kracht en van ambitie. Zeker als je al een uitstekende positie hebt.” Paul Polman, CEO Unilever: “We zien een wereldwijde trend waarin maatschappelijke vraagstukken de basis van onze voedselproductie raken. Het is aan ons als sector om oprecht naar de vraagstukken te kijken, erover in gesprek te gaan en de wijze van productie in de gehele keten hierop in te richten.” Bas van den Berg, FNLI-voorzitter en COO Royal FrieslandCampina: “Als voorzitter van de FNLI nodig ik al onze stakeholders uit een ‘open gesprek over voedsel’ te voeren. Zou het niet mooi zijn als we een online keukentafel bouwen waaraan gesprekken over voedsel tussen consument, wetenschap, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties kunnen plaatsvinden. Met ruimte voor discussie en verschil van inzicht en met een onafhankelijke keukenmeester die het gesprek begeleidt.” Bron: FNLI Industrie - Minister-president Mark Rutte ontving vandaag het rapport ‘Spreek Smakelijk’ uit handen van Paul Polman (CEO Unilever) en FNLI-voorzitter Bas van den Berg (COO Royal FrieslandCampina). Volgens het rapport van adviesbureau Roland Berger, in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), moet de levensmiddelenindustrie beter met de consument en burger in gesprek treden om vertrouwen in de sector te versterken. De FNLI gaf vanmiddag, tijdens de eerste Voedselpoort, de aftrap voor die bredere dialoog tussen de levensmiddelenindustrie en de samenleving onder de naam ‘Een open gesprek over voedsel’. Volgens premier Rutte gaat de vraag naar Nederlands voedsel gaat alleen maar toenemen. “We nemen nu in voedselexport al een nummer twee positie in. Wereldwijd hebben we straks 9 miljard monden te voeden. Wij staan op pole position om daarin een grote rol te spelen. Dat de sector nu zelf tot op de bodem uitzoekt hoe het beter kan, is een teken van kracht en van ambitie. Zeker als je al een uitstekende positie hebt.” Paul Polman, CEO Unilever: “We zien een wereldwijde trend waarin maatschappelijke vraagstukken de basis van onze voedselproductie raken. Het is aan ons als sector om oprecht naar de vraagstukken te kijken, erover in gesprek te gaan en de wijze van productie in de gehele keten hierop in te richten.” Bas van den Berg, FNLI-voorzitter en COO Royal FrieslandCampina: “Als voorzitter van de FNLI nodig ik al onze stakeholders uit een ‘open gesprek over voedsel’ te voeren. Zou het niet mooi zijn als we een online keukentafel bouwen waaraan gesprekken over voedsel tussen consument, wetenschap, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties kunnen plaatsvinden. Met ruimte voor discussie en verschil van inzicht en met een onafhankelijke keukenmeester die het gesprek begeleidt.” Bron: FNLI

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid