Volop actiekoorts bij petrol


Petrol – Er is volop actiekoorts bij petrol. Niet alleen langs de snelwegen wordt gestunt met benzineprijzen en combi-acties, ook de reguliere stations laten zich niet onbetuigd als het gaat om scherpe prijsacties. De strijd om de consument ‘binnen te halen’ is in volle hevigheid aan de gang. Een aantal tankstations langs de snelwegen houdt de prijzen van de tangent-locaties in de gaten en past de prijzen dagelijks hierop aan. Het bestaande prijsverschil tussen tanken langs de snelweg en in een binnengebied willen zij op die manier wegnemen. Ook acties met collega-retailbedrijven. Bij Esso het sparen voor handdoeken van de Hema. Maar ook locaties die zelfs met het warme weer een deel van de koeling hebben ingezet voor andere actieproducten. Een oplossing waar soms voor is gekozen omdat op die plek de confrontatie met de klant het beste was in de ogen van de ondernemer. Shell is volop bezig, naast het ontbijt-, lunch- en avondmoment, met broodjes haring en Unox-rookworst. Een grotere variëteit in aanbod moet de klant meer verleiden binnen te stappen of te stoppen. Wie als klant binnenkomt struikelt over de manden en koelingen met aanbiedingen, los van de overbekende aanbieding van de week op de balie bij het afrekenpunt. Deze laatste krijgt de laatste tijd opvallend veel concurrentie van retailbedrijven als Hema en V&D. Elk bedrijf lijkt bezig te zijn de impulsaankopen verder te vergroten. Gesteund door de industrie die graag de volumes in de markt overeind wil houden. Een logische antwoord op de dalende omzetten, zo op het eerste gezicht. Risico alleen is dat de andere kant wordt vergeten; het structureel doorbouwen aan klanttevredenheid, merkentrouw en –voorkeur en rendementsverbetering. Want de vele acties mogen dan wel omzet genereren, in marge zet het weinig zoden aan de dijk. Shell vormt in dat opzicht een goede uitzondering. Niet alleen zetten zij in op actie, maar daarnaast is de organisatie bezig zijn met het vergroten van het gastvrijheidsniveau in de vestigingen en het verhogen van de afhandelingssnelheid bij de kassa door de onder meer de inzet van MyOrder. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid