Wakker Dier op oorlogspad


Actiegroepen – Wakker Dier is op oorlogspad en richt de pijlen op maaltijdboxen en McDonald’s. Voor die laatste geldt dat de actiegroep vanaf dit weekend ouders via een tv-spot wijst op de plofkip, zoals Wakker Dier het noemt, in het McNuggets Happy Meal van McDonald’s opnieuw uitzendt. Ook heeft Wakker Dier de inhoud van de tien bekendste maaltijdboxen onderzocht. Conclusie? Vier van de tien maaltijdboxen scoren een onvoldoende op het gebied van dierenwelzijn. De maaltijdboxen winnen aan populariteit. Het aantal verkochte maaltijdboxen in Nederland stijgt explosief naar zo’n 225 miljoen euro per jaar, stelt Wakker Dier. Reden voor de actiegroep om de boxen eens tegen het licht te houden. Ook omdat klanten worden betrokken met slogans als 'de betere maaltijdbox' (Marly Spoon), 'wij zij fan van biologisch en puur' (Mathijs Maaltijdbox), 'met respect voor het milieu en dierenwelzijn' (HelloFresh), of 'waar mogelijk kiezen we voor scharrel en biologisch' (Allerhande Box) “Ondanks al die mooie beloftes blijkt de inhoud niet écht diervriendelijk”, meldt de actiegroep. Vier van de tien maaltijdboxen scoren een onvoldoende op het gebied van dierenwelzijn, blijkt uit onderzoek van de inhoud van de tien bekendste maaltijdboxen. In de helft van de dozen zijn vlees en vis keurmerkloos en zit er stalmelk of schuureieren in de box, aldus Wakker Dier. Goede voorbeelden zijn er ook. De dozen van BeterBio, Beebox en Willem&Drees bevatten uitsluitend biologisch vlees, zuivel en eieren. Alleen het vissenwelzijn is een ondergeschoven kindje in de meeste boxen. Alleen BeterBio kiest voor 100 procent biologische vis, waarbij de dieren pijnloos geslacht worden. Hun box scoort op alle punten een 10 en komt als meest diervriendelijke uit de test. Tv-spot Naast de maaltijdenboxen richt Wakker Dier de pijlen ook op McDonald’s. Via een tv-spot worden ouders gewezen op de plofkip, zoals Wakker Dier het noemt, in het McNuggets Happy Meal van McDonald’s. De commercial van Wakker Dier werd eerder uitgezonden in februari. “McDonald’s heeft nog geen intentie om te stoppen met plofkip, dus is Wakker Dier genoodzaakt de consument opnieuw te wijzen op dit dierenleed”, aldus de actiegroep. McDonald’s was niet bereikbaar voor commentaar. Bron: @FoodClicks   Actiegroepen – Wakker Dier is op oorlogspad en richt de pijlen op maaltijdboxen en McDonald’s. Voor die laatste geldt dat de actiegroep vanaf dit weekend ouders via een tv-spot wijst op de plofkip, zoals Wakker Dier het noemt, in het McNuggets Happy Meal van McDonald’s opnieuw uitzendt. Ook heeft Wakker Dier de inhoud van de tien bekendste maaltijdboxen onderzocht. Conclusie? Vier van de tien maaltijdboxen scoren een onvoldoende op het gebied van dierenwelzijn. De maaltijdboxen winnen aan populariteit. Het aantal verkochte maaltijdboxen in Nederland stijgt explosief naar zo’n 225 miljoen euro per jaar, stelt Wakker Dier. Reden voor de actiegroep om de boxen eens tegen het licht te houden. Ook omdat klanten worden betrokken met slogans als 'de betere maaltijdbox' (Marly Spoon), 'wij zij fan van biologisch en puur' (Mathijs Maaltijdbox), 'met respect voor het milieu en dierenwelzijn' (HelloFresh), of 'waar mogelijk kiezen we voor scharrel en biologisch' (Allerhande Box) “Ondanks al die mooie beloftes blijkt de inhoud niet écht diervriendelijk”, meldt de actiegroep. Vier van de tien maaltijdboxen scoren een onvoldoende op het gebied van dierenwelzijn, blijkt uit onderzoek van de inhoud van de tien bekendste maaltijdboxen. In de helft van de dozen zijn vlees en vis keurmerkloos en zit er stalmelk of schuureieren in de box, aldus Wakker Dier. Goede voorbeelden zijn er ook. De dozen van BeterBio, Beebox en Willem&Drees bevatten uitsluitend biologisch vlees, zuivel en eieren. Alleen het vissenwelzijn is een ondergeschoven kindje in de meeste boxen. Alleen BeterBio kiest voor 100 procent biologische vis, waarbij de dieren pijnloos geslacht worden. Hun box scoort op alle punten een 10 en komt als meest diervriendelijke uit de test. Tv-spot Naast de maaltijdenboxen richt Wakker Dier de pijlen ook op McDonald’s. Via een tv-spot worden ouders gewezen op de plofkip, zoals Wakker Dier het noemt, in het McNuggets Happy Meal van McDonald’s. De commercial van Wakker Dier werd eerder uitgezonden in februari. “McDonald’s heeft nog geen intentie om te stoppen met plofkip, dus is Wakker Dier genoodzaakt de consument opnieuw te wijzen op dit dierenleed”, aldus de actiegroep. McDonald’s was niet bereikbaar voor commentaar. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid