Wakker Dier start op metrostations campagne tegen ‘plofkip’ KFC


Fastfood - Wakker Dier is maandag een campagne gestart tegen restaurantketen KFC vanwege hun ‘Real Deals met 100% real chicken’. Vanaf maandag waarschuwt Wakker Dier op metrostations in Rotterdam en Amsterdam consumenten voor het dierenleed achter de KFC-bekers die, zo stelt de dierenwelzijnsorganisatie, ‘vol zitten met paneerde plofkip’ en worden verkocht ‘voor schandalig lage prijzen’. De fastfoodketen gaf eerder aan zich niet in de term ‘plofkip’ te herkennen omdat hun kip uit Nederland komt en aan de minimale Europese regelgeving voldoet. Deze regels omschrijven volgens Wakker Dier precies hoe plofkippen standaard gehouden worden: met maximaal 21 dieren op een vierkante meter in dichte stallen. Veel van de dieren zijn kreupel of hebben pijnlijke voetzweren. Jaarlijks overlijden miljoenen Nederlandse plofkippen al voor de slachtleeftijd van 6 weken, aldus Wakker Dier. Gecertificeerd In een reactie geeft KFC aan dat het zeer zorgvuldig omgaat met haar kippen. ‘Wij kopen ons kippenvlees uitsluitend bij gecertificeerde leveranciers die onderworpen zijn aan de strenge kwaliteitscontroles’, aldus de restaurantketen die benadrukt dierenwelzijn zeer ernstig te nemen. KFC werkt daarom alleen samen met toeleveranciers die de wettelijk voorgeschreven EU-richtlijnen hierover in acht nemen. Wakker Dier startte in januari 2012 met de campagne tegen de plofkip. Alle grote supermarkten zijn inmiddels bezig of al klaar met omschakelen naar een iets betere kip. Volgens de dierenwelzijnsorganisatie wordt er op veel andere plekken echter nog volop plofkip verkocht, zoals in restaurants en kantines. Bron: Wakker Dier/KFC/@FoodClicks Fastfood - Wakker Dier is maandag een campagne gestart tegen restaurantketen KFC vanwege hun ‘Real Deals met 100% real chicken’. Vanaf maandag waarschuwt Wakker Dier op metrostations in Rotterdam en Amsterdam consumenten voor het dierenleed achter de KFC-bekers die, zo stelt de dierenwelzijnsorganisatie, ‘vol zitten met paneerde plofkip’ en worden verkocht ‘voor schandalig lage prijzen’. De fastfoodketen gaf eerder aan zich niet in de term ‘plofkip’ te herkennen omdat hun kip uit Nederland komt en aan de minimale Europese regelgeving voldoet. Deze regels omschrijven volgens Wakker Dier precies hoe plofkippen standaard gehouden worden: met maximaal 21 dieren op een vierkante meter in dichte stallen. Veel van de dieren zijn kreupel of hebben pijnlijke voetzweren. Jaarlijks overlijden miljoenen Nederlandse plofkippen al voor de slachtleeftijd van 6 weken, aldus Wakker Dier. Gecertificeerd In een reactie geeft KFC aan dat het zeer zorgvuldig omgaat met haar kippen. ‘Wij kopen ons kippenvlees uitsluitend bij gecertificeerde leveranciers die onderworpen zijn aan de strenge kwaliteitscontroles’, aldus de restaurantketen die benadrukt dierenwelzijn zeer ernstig te nemen. KFC werkt daarom alleen samen met toeleveranciers die de wettelijk voorgeschreven EU-richtlijnen hierover in acht nemen. Wakker Dier startte in januari 2012 met de campagne tegen de plofkip. Alle grote supermarkten zijn inmiddels bezig of al klaar met omschakelen naar een iets betere kip. Volgens de dierenwelzijnsorganisatie wordt er op veel andere plekken echter nog volop plofkip verkocht, zoals in restaurants en kantines. Bron: Wakker Dier/KFC/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid