War Child-actie voor frietbakkend Nederland


Fastservice – Het Patatje Oorlog gaat symbolisch in de ban en wordt vanaf 5 mei, de dag dat Nederland 70 jaar bevrijding viert, bij frietbakkend Nederland omgetoverd tot het Frietje Vrede. Tijdens de unieke actie van War Child koopt de klant voor 20 eurocent extra een vredesvorkje bij zijn patatje of snack naar keuze. “We willen iets leuks, iets unieks optuigen rond Bevrijdingsdag 2015”, vertelt Peter van Lier van War Child. In het Patatje Oorlog dat bij veel cafetaria’s op het menu staat vond War Child een aanknopingspunt. Van Lier: “We hebben niets tegen deze patatvariant, laat dat duidelijk zijn. Maar we kunnen er wel iets ludieks mee, iets waarmee de cafetariaondernemer en zijn klanten, die een patatje of snack kopen, met een klein gebaar bijdragen aan iets groots. De opbrengst komt namelijk via War Child ten goede aan kinderen elders op de wereld die nog wel in oorlog verkeren. Bijvoorbeeld in Libanon waar tienduizenden Syrische kinderen deelnemen aan de War Child-programma’s. War Child helpt in tien landen oorlogskinderen en biedt hen psychosociale hulp, onderwijs en bescherming. Zo haalt War Child de oorlog uit een kind. Zodat ze weer kunnen spelen, dromen, lachen en groeien. Want kinderen horen niet in oorlog thuis. Nooit.” Ondersteunen Ondernemers van snackbars, frietkramen en cafetaria’s kunnen deze actie ondersteunen door de Frietjes Vrede te verkopen. “Zo bieden zij hun klanten de mogelijkheid een positief gebaar te maken rondom onze bevrijding”, aldus Van Lier. Voor de verkoop van het Frietje Vrede schaft de ondernemer een kant-en-klaar pakket aan. Kosten: 150 euro. Het actiepakket bestaat onder meer uit vijfhonderd vredesvorkjes en promotiemateriaal. Tijdens de uniek actie van War Child koopt de klant vervolgens voor 20 eurocent extra een vredesvorkje bij zijn patatje of snack naar keuze. “Als de ondernemer al zijn 500 vorkjes aan de man weet te brengen, dan verdient die dus 100 euro terug van de 150 euro die hij of zij heeft geïnvesteerd in de actie”, legt Van Lier uit. Inmiddels hebben volgens de initiatiefnemer al verschillende partijen toegezegd aan de actie te willen deelnemen. Onder meer cafetariaketen Verhage en de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri)en het Nederlands Frituurcentrum ondersteunen het initiatief. ProFri heeft alle 800 ondernemers die eerder al deelnamen aan de Week van de Friet opgeroepen mee te doen. Ondernemers kunnen een kant-en-klaar actiepakket bestellen via www.warchild.nl/frietjevrede. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid