Warsteiner komt opnieuw met door kunstenaars ontworpen range tulpglazen


Nieuws - Voor het derde jaar op rij brengt de Duitse bierbrouwerij Warsteiner een ‘art collection’ met speciale glazen uit. Eén van de drie limited edition glazen is vormgegeven door de Nederlander Eric van den Boom. Naast Eric van den Boom van BoomArtwork zijn de tulpglazen vormgegeven door de Duitser Andy Gellenberg en het Italiaanse artistieke team van Art of Sool. Het thema van de glazen voor dit jaar is ‘One of the world’s biggest small family breweries’. Met de kunstcollectie wil Warsteiner haar betrokkenheid en passie voor kunst en design onderstrepen. “In mijn ontwerp heb ik groei centraal gezet, de groei van een kleine familiebrouwerij naar één van de grotere brouwerijen ter wereld,” zegt Eric van den Boom over zijn eigen ontwerp. “Door de vaste plek van het Warsteiner logo op het glas, was het een leuke uitdaging om de illustratie eromheen te ontwerpen. In het ontwerp heb ik het logo als een zon gebruikt die met haar stralen ervoor zorgt dat alles groeit, bloeit, leeft en ontwikkelt.” Het tulpglas van Warsteiner werd gecreëerd door de beroemde Duitse ontwerper Hermann Hoffmann en gelanceerd in 1969. Verkrijgbaarheid De glazen zijn onder meer verkrijgbaar bij Gall & Gall. De actie start vanaf 31 juli bij Gall & Gall en duurt één week. Daarnaast zullen de glazen in verschillende Warsteiner-horecagelegenheden worden uitgeserveerd. Ook lanceert Warsteiner binnenkort een eigen webshop, waar consumenten de ‘art collection’ glazen kunnen kopen voor €4,99 per glas. Bron: @FoodClicks Nieuws - Voor het derde jaar op rij brengt de Duitse bierbrouwerij Warsteiner een ‘art collection’ met speciale glazen uit. Eén van de drie limited edition glazen is vormgegeven door de Nederlander Eric van den Boom. Naast Eric van den Boom van BoomArtwork zijn de tulpglazen vormgegeven door de Duitser Andy Gellenberg en het Italiaanse artistieke team van Art of Sool. Het thema van de glazen voor dit jaar is ‘One of the world’s biggest small family breweries’. Met de kunstcollectie wil Warsteiner haar betrokkenheid en passie voor kunst en design onderstrepen. “In mijn ontwerp heb ik groei centraal gezet, de groei van een kleine familiebrouwerij naar één van de grotere brouwerijen ter wereld,” zegt Eric van den Boom over zijn eigen ontwerp. “Door de vaste plek van het Warsteiner logo op het glas, was het een leuke uitdaging om de illustratie eromheen te ontwerpen. In het ontwerp heb ik het logo als een zon gebruikt die met haar stralen ervoor zorgt dat alles groeit, bloeit, leeft en ontwikkelt.” Het tulpglas van Warsteiner werd gecreëerd door de beroemde Duitse ontwerper Hermann Hoffmann en gelanceerd in 1969. Verkrijgbaarheid De glazen zijn onder meer verkrijgbaar bij Gall & Gall. De actie start vanaf 31 juli bij Gall & Gall en duurt één week. Daarnaast zullen de glazen in verschillende Warsteiner-horecagelegenheden worden uitgeserveerd. Ook lanceert Warsteiner binnenkort een eigen webshop, waar consumenten de ‘art collection’ glazen kunnen kopen voor €4,99 per glas. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid